Monday, March 23, 2009

Datangku tanpa diundang

Hari Sabtu hajat hati nak pusing-pusing KL tapi kawan roger cakap kat Dataran Merdeka jalan tutup sebab malam tu ada Citrawarna M'sia dan Kanda Mizan telah mencemar duli merasmikannya. Aku kurang minat sikit acara2 cenggitu.

Tengah pusing2 fikir mana nak pegi tu tetibe henpon cap ayamku berbunyi. Sorang kawan ajak aku ke Setiawangsa, saja jenjalan katanya. Tengah boring2 ni bagus jugak ada kawan boleh ronda-ronda.

Lalu dekat stesen LRT Setiawangsa, dan kami membelok ke satu jalan. Berenti depan rumah besar dan cantik. Aku rasa macam penah tengok rumah ni tapi taktau kat mana. Yesss, aku ingat, kalau tak salah ni rumah abang YB (Yunus Badawi), kawan blogger yg cemerlang, gemilang dan terbilang tu. Betul ke rumah YB ni?

Cantik dan kemas rumah YB. Rajin sungguh mak Adam tanam pokok bunga. Agaknya tepi ni ke tempat YB anak beranak berlatih badminton?


Banyak sungguh kereta depan rumah YB. Memang besar rumah YB ni. Kawan pandang aku, "jom masuk nak". "Seganlah, YB tak penah pun pelawa aku". Dan kami pun berlalu dengan perasaan yg gembira kerana esok2 kalau YB jemput kami dah tau jalan nak ke rumahnya, tak gitu YB?


29 comments:

  1. lilies,
    dgn lelaki kena tjk malu wehhh,hahaha.

    ReplyDelete
  2. Cantik umah YB tu...bila nk wat barbeque ek...ajak rakan2 blogger ramai2...sambil tolong tanam pokok.

    ReplyDelete
  3. DUN,
    takkan bbq je, paling kurang pun nasi beriani gam.

    ReplyDelete
  4. umah org kaya tak. mesti le mantop. he he.


    .

    ReplyDelete
  5. tasek,
    ko kena serbu umah dia sekali.

    Rozita,
    Umah YB kan (yang berhormat)hahaha

    ReplyDelete
  6. pewittt!!! lawa layout baru nokkk!!! baru la nampak gegirl disittew!

    ReplyDelete
  7. Juliet...
    kalu pergi jangan lupa ajak sekali yeak...bicara tanpa silu...

    ReplyDelete
  8. juliet,
    apsal KTS lock blog dia????

    ko ckp ngan dia.. aku ketuk pintu kuat² td.. sampai lebam tgn aku...

    camana aku nak men badminton nie???
    sian tau kat aku..huhuhuhuhuhuhuhuhuu

    ReplyDelete
  9. Aku undang si KTS tulah. Dia kata nak ajak ko tapi bila dah sampai umah aku dia terus jadi kecut. Apa dei?
    Kalau ko singgah hari Sabtu tu, bolehlah aku bagi barang2 yg aku tak tahu mana nak taruk tu. Kan dah rugi hehehe

    ReplyDelete
  10. Rumah YB cantik.

    Blog Juliet pun cantik. Warna menawan hati.

    Salam :)

    ReplyDelete
  11. salam....
    lama akak tak singgah kat rumah kamu juliet... berwajah baru nampak... jeles tau... cite rumah YB rumah baru kamu apa kurang nyer... baru tanam ker bunga-bunga tu... hehehe rajin kamu.

    ReplyDelete
  12. Ingat dah salah masuk umah.. amboii mntg2 nk masuk musim bunga ko dah berbunga2 dulu ya.. tak sangka ko jiwang bunga ya.. ingatkan brutal selama nie ;)

    Rumah ko tak nak ajak org dtg ke?

    ReplyDelete
  13. amboi...masuk2 je terkejut aku. dah tukar lagsir rupanya. mantepp

    ReplyDelete
  14. tetibe aku terkedu jap.
    PINK?
    PINK...??????
    motip kaler pink?
    kena panggey kakjuliet gegirl la pasnih..
    hai gegirl.. hahaha!

    ReplyDelete
  15. sib baik takde rukun tetangan yg perasan ko ambik gambar rumah YB.kalu tak,tentu ko disyaki melakukan aktiviti yg mencurigakan.huhu

    ReplyDelete
  16. jelesnyer aku tgk blog ko nih ....cun giler!!!

    ReplyDelete
  17. laaa... dah sampai rumah YB... bg ler salam... kot2 dapat ANGPAU

    ReplyDelete
  18. peeeeewwwwwiiiittttt...

    lawa nye umah...

    hehehehehehe... YB tolong jgn pasan...
    aku kata umah baru juliet ni :P

    sapa yg renovate umah ko ni...
    sungguh menikam kalbu...

    YB,
    aku tak kecut la...
    malas nak ganggu korang anak beranak... lenkali aku boleh pi lagi... dekat jek umah kita :P

    ReplyDelete
  19. hoihhh.. tetibajaa berubah.. aku igt salah tadikk. keh3

    ReplyDelete
  20. Tijah,
    gegirl tu bkn fasha sandha ke? hahaha.

    HoneyB,
    boleh, kataku tanpa sgn silu gak.

    zonaku,
    apsal ko tak tekan loceng jek?

    YB,
    rugi,rugi.

    BR,
    tq, sll ler dtg yer. ;D

    lyn,
    baru belajar berkebun,hahaha.

    iina,
    rumah dah ade, tangga lom siap, kalo dah siap tangga baru aku ajak ko dtg.

    yani,
    mana ko hilang ?

    alis,
    berdiri bulu romaku,hahaha.

    penyu,
    pandai2 ler ko cover line

    CK,
    cun cam tuannya

    Monkey,
    aku tkt dpt penampau,hahaha.

    KTS,
    nanti aku belanja kwn yg tlg aku tkrkan kaler umah ni.Kita taknak ganggu org berfamili kan.

    ReplyDelete
  21. konpius,
    perubahan utk masa depan,hahahah.

    yginsaf,
    gitu lah nampaknya.

    ReplyDelete
  22. wwooohhh!! tekujat aku tgk rmh ko juliet. lebih terkujat dr tgk rmh YB. apakah benar?? mana perginye pohon beringinmu ittew??

    ReplyDelete
  23. OneZ,
    hahaha, tgk bebeaik yer.

    kakngah,
    pohon beringin dah ku bagi kat DBKL,hahhaha.

    ReplyDelete
  24. Julietchun
    cantiknya umah juliet
    secantik umah YB
    he he he

    ReplyDelete
  25. rugi kau tak masuk rumah yb. entah-entah dia jamu engkao lontong. terjah je la... ke engkau takut kat isteri yb tu he..he..

    ReplyDelete