Tuesday, March 17, 2009

Bertukar warna



Email dari seorang kawan yg tinggal di Sabah. Dia cerita ada durian yg isinya warna merah sekarang ni sangat popular di Sabah. Tak taulah sama ada betul atau tidak isinya merah atau telah di botoxkan dari kuning jadi merah.

Tak lalu pulak nak makan, macam durian yg binatang OOPET tu makan dalam filem GENG UPIN IPIN yer. Kalau fakta ni hanya auta semata2 aku mintak maaf, tolong perbetulkan.

23 comments:

  1. gambor tu bukan superimpose ye..

    ReplyDelete
  2. aku tak caye..aku tak caye.. mesti ada trik kat mana-mana tu...

    ReplyDelete
  3. kakpah,
    tapi kawanku ini org yg bleh dipercaya,huhuhu.

    konpius,
    belum cuba belum tau weiii.

    ReplyDelete
  4. macam kaler apam yg org cina salu letak kat tokong tu jer aku tgk...isk!

    ReplyDelete
  5. salam...
    iye ker macam tak caya jer... rasa masih sama ker atau pun dah tukar...

    ReplyDelete
  6. aku caya aku caya pasal laki aku org sbh n dia ckp mmg ada durian kaler ni....

    ReplyDelete
  7. asal namanya durian...tak kira la kaler apa pun, aku belasah je.

    ReplyDelete
  8. la ...warna merah no?..ni baghu tengok...betui ka?.

    ReplyDelete
  9. juliet...
    x bahaya ke makan durian warna cam gitu...

    ReplyDelete
  10. durian pun ada superimpose.
    heheeh

    buat hiasan je

    =)

    ReplyDelete
  11. yeah last,
    kat Sarawak dulu pun ada tengok durian kaler merah. Tapi nak beli kena pakai duit yg merah2 jugah hehehe

    ReplyDelete
  12. Jah,
    ko mcm penah amik apam kat tokong jek,hahahha.

    lyn,
    rasa dan bau ttp sama.

    lilies,
    awat tak habaq suami hang org Sabah? Betul ler ade yer,tenkiu,tenkiu. Err, ko dah blk bercoti ka?

    One Z,
    lagu tu ka? hehehe

    Cikguoden,
    betul tu, tgk komen lilies.

    honey b,
    cer tgk ade kelulusan dari Kem.Kesihatan tak,hehe.

    Srisufi,
    cam permainan punyer ek.

    YB,
    takkan sesekali nak mkn pun berkira,ahakss.

    ReplyDelete
  13. kalau buat tempoyak ni mesti jadi macam cencalok kan?
    kan?
    kan juliet kan?

    ReplyDelete
  14. pernah baca dn tgok pic durian mcm gitu...mmg kat sabah sana fofuler gitu

    teringin la pula nk merasa....

    jgn la mak2 buyung dtg nengok pic ni, pastu mengidam sakan....cian derang..hehehe

    ReplyDelete
  15. Hah? Doriyan?
    I don;t eat doriyan!!
    Itu fruit ada Vau syangat bussyuukkk...
    You know....




    ehehe...
    Belakang ko aku belasah gak!!!!

    ReplyDelete
  16. jajazuzu,
    bleh cuba try test

    kakjie,
    hrp2 jgn ade makbuyung tgk yer, kang meleleh air liur anak,hehe.

    ckLah,
    dlm pantang takleh mkn doriyan okeh.

    ReplyDelete
  17. aku syak durian tu disuntik sirap la juliet. ha ha.


    .

    ReplyDelete
  18. buat pengemar warna merah jambu.. aku rasalah kan mesti dia akan bedal durian tuh smpi abis heheheh.. kalau jual kat uk nie kan.. mesti masuk paper tv jadik glemer hehehe ;)

    ReplyDelete
  19. walaupun aku bukan org sabah...tp aku mmg dh tau lama ada deroyan kaler nih...ko jgn riso JC...fakta belaka!

    ReplyDelete
  20. durian ni memang ada. kat kedah dipanggil durian udang. susah nak jumpa.

    ReplyDelete