Tuesday, October 27, 2009

Senang sekali

Apa perasaan anda bila benda yang sudah lama anda cari tapi tak jumpa tetibe seorang kawan memberikannya pada anda. Seperti suatu magis.

Aku rasa nak melompat,bukan setakat lompat katak, tapi melompat setinggi mungkin. Tapi dengan ketinggian 5kaki 2inci dan berat 80kg ini setinggi manalah sangat yang mampu aku lompat. Takut bergegar bumi Kuala Lumpur pada bacaan 7skala richter. Boleh masuk dalam kategori tsunami kecil.


Sudah lama aku mencari novel ini, puas aku jelajahi kedai buku besar dan kecil. Payah sungguh untuk dapatkan novel karya Faisal Tehrani, aku pun taktau kenapa. Sepatutnya karya penulis hebat seperti beliau boleh didapati dimana2 seperti karya penulis lain yang berlambak di pasaran.

Terima kasih daun keladi kepada kawan itu yang bersusah payah mencarikannya untuk aku dan memberikannya secara percuma pulak tu. Kawan, budimu ku kenang. Aku ingin berpesan pada kawan itu, novel ini ada musim kedua, tolong belikan ye jika berjumpa, dan berikan secara percuma juga,hahahhahaha.


Hari ini aku membaca novel "Ketupat Cinta" dan ditemani oleh "Ketupat Palas" yang dibuat oleh seseorang yang juga baik hati seperti kawan itu.

"Ermmmm...menarik sekali novel ini,ermmmm.......sedap sekali ketupat ini".

25 comments:

  1. Selamat 'berketupat'.....



    jangan ditambah dengan 'ketupat' yang lagi satu tu..walaupun syok, tapi berdosa wooooo.


    pat..pat...pat...he..he...

    ReplyDelete
  2. eh slah... ketupat nasik ada????

    ReplyDelete
  3. cekodok pisang jugak yang sedap....

    ReplyDelete
  4. Nanti buat ulasan tau ! Kak tie nak tahu gak kisahnya...

    ReplyDelete
  5. salam... faisal tehrani mmg tak asing lagi... belom baca lg tengok gambar ingatkan buku resepi tadi...hihihi

    ReplyDelete
  6. apsal tajuk ketupat tp cover gamba batu giling??

    arwah mak aku dulu pggl batu giling tu batu senggelan.

    ReplyDelete
  7. betul ke berat ko 80 kg??

    hurrrmmmmm.. patut laaa..
    :P

    ReplyDelete
  8. aah laaa..
    aku pun baru perasan..

    tajuk novel tu ketupat cinta, tp covernya batu giling..

    sungguh simbolik :D

    ReplyDelete
  9. Sayang....

    Buat "ketupat basi" jgn sesekali ye. :)

    ReplyDelete
  10. best ker....
    aku pun tak berkesempatan nak bacanya,
    apa kata lepas ni ko hadiahkan pulak kan aku...

    ha..ha.. (banyak cantik!, mesti ko kata cam tu nyer)

    ReplyDelete
  11. ketupat cinta?

    dalam hal sha ketupat itu bukan cinta, ia persahabatan.

    boleh gak kalau nak try baca apa jadinya kalau ketupat cinta ye...hmm

    ReplyDelete
  12. citer dlm novel tu ade kaitan ngan cinta berputik di hari raya ke? hihi

    ReplyDelete
  13. ok thn depan open house ko.. aku nak makan ketupat palas buatan tangan ko tau.. mesti senang sekali ko nak buatkan utk aku kan kan

    ReplyDelete
  14. best gak cter ni...tapi mcm tgantung.
    munken sbb tu ada musim 2.
    tak sabar2 tunggu musim 2

    ReplyDelete
  15. Ni mesti ketupat cinta tu dh kena giling...jap aku nk membayangkannya...sedih woooo!

    ReplyDelete
  16. hooo.. susah nk cr, sesetgh book store je yg ada.. :)

    ReplyDelete
  17. Bila tengok gambar tu sebelum baca n3 ko aku ingat ko cari batu giling hehehe

    Betulke ko 80kg? Patutlah kts takut dgn ko. Takut kena tindih tak boleh bangun wakakaka

    ReplyDelete
  18. aku pon carik gak novel nih..

    haram tak jumpa. kot kat KL payah.

    kat melaka lagiiiiii la payah kan..

    huhuhuhu!

    ReplyDelete
  19. dah habis baca ke blom? kalau dah, hanto kat saya,k. hehe...

    ReplyDelete
  20. bro pun minat ketupat palas... last week ade makan he..23x

    out of topic--> sebab teu digalakkan jika nk berpoligami..meminta izin dari si isteri... meminta kebenaran dari keluarga sendiri... jgn men khwin je...

    tp lg seksa jika tau si suami men luar..siap berzina lagi... dah la maksiat gitew... so elok digalakan berpoligami jika tak mahu keadaan cam nie berlakukan...

    ReplyDelete
  21. emm bikin terliur saja...

    eh...betul ke berat ko 80kg mehahahahahha

    ReplyDelete
  22. cklah,
    pat yg berdosa tu org suka ye :D

    zonaku,
    ketupat nasik sdp mkn ngan rendang ye.

    One,
    cekodok ikan bilis pun sedap

    kaktie,
    kalo ada masa buleh saja

    lilies,
    tak tahan dah,kekeke

    lyn,
    mmg cerita pasal masakan

    kakngah,
    senggelen bkn senggolan?

    kts,
    berat ke 80kg? aku rasa biasa je,kakakakka.

    kts,
    kalo letak gambar aku pun ok gak ye,kakakkaka

    zyma,
    ade ke yg nak buat ketupat basi? :D

    shimi,
    ko mmg terror sbb dpt baca hatiku,hahahhaha

    sha,
    pandangan org mcm2 kan

    penyu,
    ni bkn novel cinta

    iina,
    aku tkt thn dpn daun palas dah pupus,kakakaka

    mugi,
    aku rasa sambungan kat musim kedua gaklah

    DUN,
    rerepi baru dihari raya korban,ketupat giling,kekekekee

    konpius,
    susahkan

    YB,
    baru 80kg,hahahaha

    alis,
    mcm ada sabotaj je kan

    cikguzue,
    sedang baca :D

    bro,
    kalo buat sendiri sdp, kalo yg jual kat kedai rasanya sgtlah hampeh

    tasek,
    carik cpt,tak rugi.

    ita,
    tak percaya ke 80kg? huhuhu

    ReplyDelete