Monday, July 13, 2009

Kita hanya merancang

"Kalau mengikut nama yang tertera di sini, memang sah ini pil perancang".

"Hahhh! Betul ke cik? Kami memang dah syak".

"Tapi pil perancang juga bleh digunakan untuk menghilangkan jerawat, pil ini akan menstabilkan hormon dalam badan kita. Mungkin dia makan pil ini untuk jerawat".

"Muka dia dah cantik, takkan dia makan pil ni untuk jerawat. Memang kami dah agak dia ada buat sesuatu yang pelik".

"Mungkin dia sudah berkahwin secara senyap2,boleh jadi dia malu untuk memberitahu kawan2 sebab umur pun baru 19tahun".

"Tak mungkin dia dah berkahwin, kami memang syak dia ada menyimpan sesuatu yang sangat rahsia dalam almari dia. Nak pegi bilik air sekejap pun dia akan kunci almari, kiranya almari dia terkunci 24jamlah. Padahal bukannya ada benda berharga pun."

"Adik2 siasatlah dulu, bertanya dan berbincang, jangan main serbu saja ".

"Terima kasih atas pertolongan cik".

Aku pegi farmasi untuk beli ubat, tengah borak-borak dengan kawan tetiba masuk 3-4orang pelajar kolej dan meminta kawanku mengenal pasti gambar ubat di henpon dorang dan katanya ubat itu milik seorang kawan yang mereka syak telah melakukan sesuatu.

Kawanku mengesahkan yang pil itu adalah pil perancang dan dari cerita budak2 kolej tu nampaknya macam ada sesuatu yang tak kena dengan kawan mereka. Aku tau pil perancang boleh menghilangkan jerawat tapi tak terasa ingin mencubanya. Agaknya kalau aku makan pil perancang tu untuk jerawat pastu mak jumpa mau meroyan dia, tak sempat aku cerita yang betul dia dah sabitkan kepala aku,hehehehe.

25 comments:

  1. Ahaaaa!!!! Sesuatu ni....tapi tak tau gak sbb pil perancang pun guna untuk stabilkan hormon utk org2 yg period ada prob

    ReplyDelete
  2. nak cuba dan try leh licin kulit muka ek!!!

    ReplyDelete
  3. Errrr...pil perancang tu apa eik?
    Ada macam Rancangan kanak-kanak kat TV tu ke ....





    Hehe

    ReplyDelete
  4. rasanya ada byk pil lain lg utk hilangkan jerawat, selain pil perancang..
    pelik la budak2 skrg

    ReplyDelete
  5. huuhuhuuuuu.....
    siasat la betul², jgn wat spekulasi...

    aku belikan adeq pil perancang gak bulan 3 ari tu.... pastu mak lak y sambung belikan for dia...

    tp untuk sebab y elok....

    ReplyDelete
  6. tanya betul2. Jangan cepat jump into conclusion. (tapi akak pelik gak ni...)

    ReplyDelete
  7. betul la tu..kena siasat, ada bukti kukuh....

    ReplyDelete
  8. uihh siap p klinik wat sesi soal jawab nie wakakakah.. baik ler confront kawan tuh tanya sendiri jgn buat spekulasi bahaya..

    ReplyDelete
  9. ko makan la pil tu...dah kawen sok baru ko tau akibatnya. makan masa wo baru hilang kesannya dalam badan.

    ceh...macam doktor pulak kau ni!!!

    ReplyDelete
  10. sesuatu tu. padahal ubat utk jerawat ada byk jer kat pasaran kan....

    ReplyDelete
  11. err.. ilangkan jerawat??
    tapi, makan pil perancang bdn jadi gemukssss kan??
    .
    .
    .
    .

    taknak aku!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  12. patut pun muke aku xder sbutir jrawat pong!

    ReplyDelete
  13. ko nak tau aper mak ko akan buat...ko try lah dolu....ada berani ?:-)

    ReplyDelete
  14. Oooo..apsal hari tu kawan aku nak ko diam je...sampai sekarang tak dpt lagi woooo!

    ReplyDelete
  15. klau mkn pil tu sebiji arini, nmpk kesan dia esok tk?
    klau bhari-hari, tkmola.
    vitamin pn mlas mkn.

    ReplyDelete
  16. siasat, jangan tak siasat...
    jumpa sesuatu???
    jangan lupa bagi laporan hasil siasatan tu nanti....

    ReplyDelete
  17. iye ke utk jerawat? maknanya lebih byk jerawatlah bila makan hehehehe...

    Aku masa makan dulu mmg takde jerawat tapi lepas genti dan ngandung ni tumbuh jerawat..pe cer tu kan..

    Tak payahlah nak susahkan diri makan pil tu sbb nak kene makan setiap hari dan tepat waktu..

    Aku ni kalau tak pasal nak merancang..tak kosa nak makan..penuh reminder dlm calender phone aku je..

    ReplyDelete
  18. Ko cakap ngan budak2 tu...

    dia hanya merancang, jek...tapi, mungkin kluar gak jerawat nnti..

    Dan lagi, buatla rancangan awal sebelum jerawat tu kuar..

    ReplyDelete
  19. utk hilangkan jerawat pakailah oxy10. kalau tak hilang jugak pakai oxy torch yg org guna utk welding tu wakakaka

    ReplyDelete
  20. boleh hilangkan jerawat?


    patut muka akak aku licin je skang ni. tp jd gemok la pulak

    ReplyDelete
  21. jgn meneka dlm kesamaran...

    ReplyDelete
  22. tasik,
    jgn biarkan idup anda di selubungi misteri,hehehe

    lilies,
    byk guna utk kebaikan yg lain kan.

    sakurasa,
    cubalah

    ckLah,
    pil tu kalo cicah ngan air kopi sedap gak,ekekekkekekekeke.

    ita,
    manusia skang ni mmg pelik2.

    zonaku,
    pil ni byk guna lain sebenarnya kan.

    kakpah,
    org akan rasa pelik kalo anak dara mkn pil ni,hehehehe

    kujie,
    tak baik main tuduh2 kan.

    iina,
    dosa fitnah itu lebih besar dari dosa membunuh kan.

    OneZ,
    tgk dulu camner,hehehehe

    jah,
    budak2 skang suka mencuba.

    kts,
    ko pun teringin gak nak cuba ker?

    kakngah,
    hahahahaha, tapi ko mkn takpe,kekekekeke.

    CK,
    sabit dirumahku sgt tajam wehh.

    DUN,
    dia cari kat tempat yg salah mana nak jumpa.

    pretty,
    ko cubalah, nanti bagitau aku,hehehe

    mawar,
    yg baik kita jadikan teladan yer.

    nrina,
    kata doktor pil tu bleh stabilkan hormon badan kita.

    yan,
    aku rasa dorang ada byk rancangan lain gak tu,kekekeke

    YB,
    adakah anda menggunakan OXY 10?

    jaja,
    ada gak org makan pil tu tak jadi gemuk, kena pandai2 lah.

    kuina,
    lebih baik berterus terang kan.

    ReplyDelete
  23. aku syak kawan tu jual pil perancang kut.hehe

    ReplyDelete
  24. pandainya merancang.... memang seorang yang berfikiran ke hadapan.... hihi....

    elakkan lah penggunaanya kecuali terpaksa... :o

    ReplyDelete