Monday, May 25, 2009

Tips hadapi peperiksaan

Kakak terpaksa balik ke kampung mertuanya dan aku diamanahkan untuk menjaga dan membantu anaknya belajar untuk menghadapi peperiksaan minggu ini. Jadi, malam minggu tu aku bawak anak dia bersiar-siar sambil intai-intai kedai makan untuk mengalas perut. Tiba-tiba aku nampak satu tempat yang sangat meriah dengan cahaya lampu, mari kita tengok apa yang ada kat sana.
Funfair la. Ayuh kita berlibur. Malam masih muda. Anak buah aku bukan main seronok.

Keretapi untuk masuk ke rumah hantu. Aku taknak masuk takut aku plak yang jadi hantu.

Main baling bola pingpong, sebakul RM4, ada 6biji dalam 1 bakul.



Dapat ini.


Ini juga





Dan ini juga. Yeahhh.




Penat main macam-macam kat funfair kami pegi makan nasi ayam. Blurrrp, alhamdulillah, kami gosok perut. "Acik, malam ni takyah baca buku lah, penat". "Acik pun penat gak ni, tapi jangan cakap ngan abah ye, kang acik kena marah". "Ok,janji". Kalau makpak dia tau aku buat camni habis elaun bulan ni kena potong.







27 comments:

  1. Baguihhhh punya mak penakan....





    Kau dah pesan kat anak buah kau ke...
    "Jangan bagi tau mama ya!"

    He..he..

    ReplyDelete
  2. heeepppppppppp......

    aku tau rahsia ko...muahahaha....

    ReplyDelete
  3. Kalo aku jadik mak budak tu...Harus meroyan aku!!!!

    ReplyDelete
  4. aku dah agak dah!!

    ke mana tumpahnya sup klu tak ke nasi ayam ko tu!!

    ceh!! cukupla ko sorang je pemaleh weiiiyyyhh... ni siap ajar anak sedara lagi...

    muehehehe...

    ReplyDelete
  5. setakat funfair berani la ko..
    aku ajak gi genting, kecuuuuutttt....

    ReplyDelete
  6. uiutttt...fanfer kat ner ni weh?

    ReplyDelete
  7. nape ler aku tk dpt acik mcm nih?
    kalu ada 10 org..hancus

    ReplyDelete
  8. tu sebab ramai org ambik neng jadi tukang ngasuh. boleh diharap sikit kalau dibandingkan ngan sedara mara. contoh dah ada tu.

    ReplyDelete
  9. aku dah tau dari mana berbudak belanja cakap bohong. dari blog ko. hehe..

    ps : aku komen ok jer.hehe

    ReplyDelete
  10. weh... harapkan pagar , pagar makan padi. Aku cakap kat mak diorang.

    ReplyDelete
  11. aku kalau bab2 main funfair nih... haram tak pernah menang. haih...



    .

    ReplyDelete
  12. julietchun,

    kalaulah anak2 ku mendapat acik seperti mu.... harus ku kuarantinkan segera.....

    ReplyDelete
  13. lama tak pegi fun fair....dulu2 selalu pegi...tengok konsert XPDC..ha ha ha haih.

    ReplyDelete
  14. kalau saya dapat acik camni mmg sonok...
    tp kalau tau anak saya dpt acik camni, mmg nk cari psal la~

    ihihih~

    ReplyDelete
  15. huhuhu.. aku kalo menan ker, apa ker kat funfer tu, lgsg ler x dpt paper pun.... paling hebat aku dapat air mineral sebotol... hampeh!

    ReplyDelete
  16. ala...sesekali kan? nikmatilah zaman kekanak itu seblm terlambat. hahaha...

    ReplyDelete
  17. he he he
    sekali sekali tak apa
    janji yang simpan rahsia ek
    best gak dapat mak penakan cam ni!!!!

    ReplyDelete
  18. acik;
    nak jadik anak sedara acik gak laa cam nih..

    bleh main tikam2 dapat cam2 jajan.

    dapat nasik ayam lagi.

    (n3 bunga english bakal menjelma, tunggu...)

    ReplyDelete
  19. Kakak dan abg ko tu tak baca blog ko ni ke?

    psst - ko nak kerja jaga Adam tak? Nanti aku up sikit lah elaun yg kakak ko kasi tu hehehe

    ReplyDelete
  20. aku rasa kakak ko tk baca blog ko selalu kn. kalau tidak....

    bocoq rahsia!

    huhu

    ReplyDelete
  21. Rahsia cemerlang malam sblm peperiksaan tu...org kita biasanya mlm tu la pulun...aku suka style ko!

    ReplyDelete
  22. cklah,
    nanti di bagitau juga tu,hehe

    lilies,
    sytttt, nanti tunggu kat giant,aku belanja k.

    yan,
    jgn meroyan,payah nak ubat,kekeke

    kts,
    camner ko tau aku ni pemalas?

    kts lagi,
    apa kelas genting, disneyland baru best,hehe

    jaja,
    kat toronto,kakaka

    ita,
    nasib baik ko tak jadi anak sedara aku,kekeke

    OneZ,
    kalo neng lari susah wehhh.

    penyu,
    ada ke budak baca blog aku ni?

    konpius,
    terima kasih diatas kepercayaan yg diberi,hahaha

    kakpah,
    tak sangka pagar ada mulut,ngerinya.

    tasik,
    meh belajar ngan aku,kekeke

    izan,
    cam kena virus H1N1 plak,hehe

    cikgooden,
    skang dah takde konsert,bosankan.

    shimi,
    blog ko rosak ke? kesiannya.

    mugi,
    kalo jadi acik mesti kena baik ke?hahahaha

    zonaku,
    dahaga buleh minum,hahaha

    jah,
    tenkiu,tenkiu.

    sakurasa,
    memang best

    alis,
    nak jadi anak sedara aku kena isi borang dulu,kekeke

    YB,
    saya nak jaga seluruh keluarga Adam,buleh?

    pretty,
    lu pikir la sendiri,kakaka

    DUN,
    tenkiu,tekniu.

    konpius,
    kekekeke

    ReplyDelete
  23. ank aku, sok g pekse, mlm ni layan gusti. aku tanya "sok g kuar soklan sape juara gusti ke???" baru tehgeh2 nk bukak buku... adeh....

    ReplyDelete