Friday, June 20, 2008

WAD

PANAS & HUJAN RIBUT & TAUFAN
TELAH MENGUJI KESETIAAN
BERSAMA KEYAKINAN
KITA CIPTAKAN
MIMPI JADI KENYATAAN

18hb,malam kawan telefon.

Kwn : Assmkm.
Aku : Wslm.
Kwn : Weeii,taknak jenguk aku ke?
Aku : Ko kat mana? Aku keje la weii,sampai kol 11 mlm ni.Ape hal nak jumpa ko.
Kwn: Mn la tau kot umur aku tak panjang ke,kang menyesak pulak kau tak sempat mtk maaf.
Aku : Nanti,nanti,apa yg ko melalut nih?
Kwn : Aku kan kat wad sekarang nih.Esok operation.Lupa lah tu.
Aku : Masyaallah.(aku memang lupa sebab banyak sangat benda nak di buat tapi aku tak
mengaku takut dia terasa).Aku ingatlah.Tapi nak call takut mengganggu pulak.
Kwn : Bosan kat sini.Aku baru habis buat check up.Tak lalu nak makan,baru nak suap patience
muntah,bau ubat takyah cakaplah,menusuk kalbu betul.
Aku : Kena makan walau sikit pun,nanti masuk angin lagi susah.
Kwn : Tak nak jenguk aku? Sunyilah.
Aku : Sori,aku betul - betul takde masa sekarang ni.Esok lusa aku pegi ya.
Kwn : Ya lah,aku paham.Saja aku nak sakat kau.Doakan aku wei.Aku dah seram sejuk ni.
Aku : Inshaallah,semuanya selamat.Aku doakan kau siang malam ni tau.
Kwn : Terima kasih.Sakit tak lepas operation?
Aku : Takdelah,cam kena gigit semut je.
Kwn : Setau aku kalau org ckp "cam kena gigit semut" tu sakit masa berkhatan je.
Aku : Ya ke? Ape - ape ajelah ko nih,dok diam2 kat wad tu,jgn lari pulak.
Kwn : Okey.Kalau ko datang bawak buah banyak - banyak ya.
Aku : Boleh,ko bayar la pastu yek.Jaga diri bebaik ya.

Aku memang lupa betul yang kawan aku nih akan masuk wad Hospital Putrajaya 18hb June dan esoknya akan menjalani pembedahan untuk membuang ketumbuhan di bahagian atas payudaranya.Kalau Putrajaya tu dekat aku akan pergi hari ni jugak untuk temankan dia.Aku memang tak sampai hati bila dengar kawan - kawan merayu mintak tolong.Aku akan pergi jenguk dia sebelum dia discharge,kalau tak mesti dia sedih walaupun berkali - kali dia cakap "tak payah datang,aku tak apa".Aku doakan semuanya akan berjalan lancar.

No comments:

Post a Comment