Wednesday, June 25, 2008

Dibalik awan yang merah

20Jun,petang,aku berangkat dari ofis menuju ke Hospital Putrajaya untuk menziarahi seorang kawan yang baru selamat menjalani pembedahan.Aku ke sana bersama sepupu aku yang memang dah mahir dengan laluan untuk ke Putrajaya.Cuaca hari ini cerah & nasib kami baik kerana jalan raya masih belum sesak.Dipertengahan jalan kami terserempak dengan satu kemalangan,lori yang membawa aiskrim Wall's terbalik merentangi jalan,nasib baik tak mengganggu perjalanan kami.Aku takut tak sempat nak jumpa kawan aku je sebab waktu melawat bermula jam4pm-8pm.Ni lah gambar lori yang terbalik tu,kalau ada aiskrim yang jatuh sedap gak ye.






Kami tak sesat kali ni sebab sepupu aku dah tau jalan ke sana lagipun signboard banyak,tapi keliru gak tengok singboard tu tunjuk arah mana.

Kami selamat sampai ke Hospital Putrajaya pada pukul 7Pm.Ada masa sejam lagi.Aku beli buah sebagai buahtangan.Cantik betul Hospital Putrajaya ni,sunyi sepi,takde bunyi siren ambulan.Lagipun hospital ni baru,cat bangunan pun nampak masih terang.Aku mula rasa seram sejuk bila kaki memasuki kawasan hospital,darah gemuruh.Nasib baik berdua,kalau aku sorang maunya aku pusing balik.



Senang je nak cari wad tempat kawan aku ditempatkan.Orang pun masih belum ramai lagi.Dalam satu wad ditempatkan empat orang,itupun wad kelas tiga.Kawan aku sepatutnya dapat wad kelas kedua sebab dia ada kad pesara kerajaan tapi wad penuh.Walaupun wad kelas ketiga namun tempatnya cantik dan aku tak rasa macam berada dalam wad.Masa aku sampai hidangan makan malam sedang diedarkan.




Inilah makanannya.Cantik dan bersih.Kalau dulu mereka gunakan tray biasa tapi sekarang makanan yang dihidangkan ditutup kemas satu persatu.Menu hari tu ialah nasi putih,kacang panjang goreng,kubis goreng,ikan tenggiri lemak cili api.Pencuci mulutnya adalah agar2 yang di letakkan dalam bekas kecik tu.Kalau aku masuk wad mungkin aku tak lalu nak makan kerana tengokkan keadaan pesakit lain boleh buat selera aku tertutup.Kami bertolak balik tepat pukul 8pm.Aku doakan agar kawan aku cepat sembuh dan kalau boleh aku taknak jejakkan kaki ke hospital lagi,macam- macam yang aku rasa.

1 comment: