Thursday, June 26, 2008

Meniti Perjalanan

Ahad,22 Jun,aku ke Pantai Bagan Lalang,Sepang,bersama adik & juga sepupu-sepupu aku.Kami kesana bertujuan untuk berjumpa dengan pengurus restoran terapung HM Bagan,Encik Hafizi untuk membuat tempahan majlis makan malam pada hari Sabtu 28Jun nanti.Sebenarnya sedara mara aku buat family day dan meraikan sedara mara yang menyambut ulangtahun kelahiran pada bulan Jun termasuklah aku sekali kat Bagan Lalang pada hari 28Jun nanti,kami semua seramai 30 orang telah menempah bilik di Hotel Seri Malaysia,satu - satunya hotel yang terdapat di sana.Chalet banyak jugak tapi semuanya dah full house.Kami dah banyak kali ke sana jadi tiada masalah ketika dalam perjalanan,tapi signboard tetap penting.





Kami terus berjumpa dengan En.Hafizi berbincang pasal menu yang hendak di tempah dan kami telah mencapai persetujuan dengan menu yang di tawarkan.Menu kami untuk majlis makan malam tu nanti ialah : nasi putih,ikan siakap sweetsour,ikan kerapu stim,ikan jenahak 3rasa,telur beafstik,telur bungkus,sup sayur,tomyam,sunkist & tembikai sebagai pencuci mulut & air sirap limau.Selesai perbincangan kami pun merayau sebentar di tepi pantai.Dah banyak perubahan di sini.Kedai jual pelampung pun dah banyak.Habis la kalau anak buah aku tengok layang2,bola yang bermacam warna & saiz,pelampung yang bermacam bentuk,mesti meraung mintak dibelikan lagi walau dia dah ada semua tu.


Puas merayau perut ni terasa lapar pulak.Kami singgah di gerai menjual goreng pisang.Wah! Goreng pisang tanduk.Kat Kl mana nak dapat pisang tanduk,yang ada pun pisang abu dan pisang nangka je.puas hati aku dapat makan goreng pisang tanduk,harganya murah pulak tu.Mungkin kawasan ni banyak orang tanam pisang agaknya.Tapi sepanjang perjalanan tadi kami hanya nampak kebun buah Dragon fruit (buah naga).

Tahap kebersihan di pantai ni masih kurang memuaskan & orang ramai yang datang berkelah ke sini tidak menjaga kebersihan dengan baik.Sampah boleh di jumpai di merata - rata tempat,mencacatkan sedikit pemandangan.




Ini resort yang sedang dalam pembinaan,terapung di atas air.Makin ramai lagi yang akan mengunjungi Pantai Bagan lalang selepas resort ni siap nanti.Bagan Lalang,tunggu kami hari Sabtu,28Jun nanti.






3 comments:

  1. Here we come, Bagan Lalang. Marilah tengok blog aku. Walaupun gambar sama, tapi perspektif kita berbeda.

    ReplyDelete
  2. grand nye nak sambung befday ramai2..tak pernah dpt mcm tuh....pastu menunye...alahai...geramnye....bila nak makan ikan2 tu semua...uwaaaa..

    cantik la senja kat jeti tuu....nice pic!

    hope u enjoy ur day!!

    ReplyDelete
  3. Chinta:
    Jgn sedih,aku tlg mkn bagi pihak ko.

    ReplyDelete