Friday, October 29, 2010

1, bukan 2 atau 3

Nak jumpa Pak Menteri
Nak hadiri majlis rasmi
Nak hadiri mensyuarat Kementerian
Nak hadiri majlis berprotokol
Nak pergi kursus

Semuanya kena pakai ini.




Kain yang diberi nama 1 Malaysia.
1 meter RM 22.00.

"Errr...Mahalnya. Ingatkan 4meter RM22.00".

"Mestilah mahal sebab ni dibuat khas. Lagipun kain ela sekarang mana ada murah".

"Ada, kat aked tu, RM50 dapat 3 pasang, lagi cantik-cantik".

Dan dia tarik muka masam.

Jangan tanya apa sumbangan negara pada anda
Tapi, tanya apa sumbangan anda pada negara :D

1 Malaysia! 1 Malaysia!
Sambil jerit dan angkat jari telunjuk ok, bukan jari lain :D

32 comments:

  1. kalo g kenduri ko nak pakai x?

    :p

    ReplyDelete
  2. aku ade satu jemputan kawen ni..tema mesti pakai batik..haruskah aku pun beli?huhu..

    ReplyDelete
  3. jari telunjuk kaki pun tak boleh tau...

    ReplyDelete
  4. 4meter mmg rm22...

    3meter punya harga masuk 3 akaun individu yg berkenaan.

    ehem!

    tapi lawa.

    eh?

    hehehe!

    ReplyDelete
  5. gilo mahal kain tuh.. ini kes ambik utg bukan sebab buat khas.. cam xleh terima jek alasan tuh

    ReplyDelete
  6. Mahal..kena pikir 8 kali kalo nak bli..pastu pkai plak skali-skala jer..alahaiii..tak cantik sungguh..exclusive ker camtu????

    ReplyDelete
  7. Err....er....macam corak cadar.




    Betul...

    ReplyDelete
  8. susah-susah, buat patchwork aje..

    creative gitu..

    ReplyDelete
  9. aku suka apa hanie tulis..hahahaha

    jari apa?..opsss..

    ReplyDelete
  10. mahal tu... tapi ok le... cantik gak ~

    ReplyDelete
  11. nasib bukan baju jalur gemilang... masak!!

    ReplyDelete
  12. hanie,
    hanya jari telunjuk ye murid2 :P

    lilies,
    tidak,saya kunci ayat ini,hahaha

    ReplyDelete
  13. asleenda,
    jgn! jgn tak beli,hahahah

    One,
    kena berusaha keras tu nak angkat jari telunjuk kaki,hahaha

    ReplyDelete
  14. alis,
    lawa? buleh la.

    kakngah,
    raya deepavali ke? :P

    ReplyDelete
  15. iina,
    dah mcm rege kain kat gulatis :P

    izzah,
    ni kes kau dipaksa aku terpaksa :P

    ReplyDelete
  16. cklah,
    corak cadar takpe jgn sama ngan corak langsir dahlahh :C

    azrina,
    kreatif ngan inovatif sungguh kan

    ReplyDelete
  17. cikguoden,
    apasal semua org tak puas hati nak angkat jari lain gak nih? hahahaha

    manje,
    sumbangn utk negara.

    ReplyDelete
  18. kayteeze,
    kain biasa saja, kalo sutera mau RM40 semeter.

    kts,
    kalo corak jalur gemilang baik pakat beli bendera jahit buat baju je, :P

    ReplyDelete
  19. nk bisnes punya pasal..

    cer ko angkat jari kelingking lak.kekeke!

    ReplyDelete
  20. aku nk tunjuk jari telunjuk gak!


    .

    ReplyDelete
  21. anis,
    jari kelingking kecik sgt,hahaha

    tasek,
    kamu murid yg bagus :P

    ReplyDelete
  22. oopssss..terangkat jari tengah..ampun ye.

    ReplyDelete
  23. kalu beli kain putih pahtu print sendiri tak bleh ke.hehe

    ReplyDelete
  24. Apasal aku tak dapat pun jemputan tu?

    Selamat tak payah beli kain tu hehehe

    ReplyDelete
  25. maksu,
    kalo sutera ok gak ni kain biasa je.

    ita,
    ko ni masih marah pasal bonus ke? hahaha

    ReplyDelete
  26. penyu,
    menyumbang la sikit utk negara dik,hahhah

    yb,
    nak beli kasik mak adam pun buleh,hahahaa

    ReplyDelete
  27. ammvoiii banyakknyerr jari kanns..

    ReplyDelete