Monday, October 25, 2010

Jangan main gunting

Dia tanya kenapa aku simpan setem.
Aku cakap aku memang minat kumpul setem.
Aku cakap lagi aku ada 4 album setem, tempatan dan luar negara.



Dia tanya lagi takkanlah sebab minat je.
 Aku cakap sebab aku nak jadi kaya dengan kumpul setem.
Dia makin rapat, makin berminat.

Aku cakap mungkin 20tahun akan datang orang dah tak guna setem.
Masa tu pulak kerajaan cari orang yang ada simpan setem lama2.
Aku cakap lagi kalau kerajaan bayar aku sekeping setem RM1 pun dah berbaloi
sebab aku ada berpuluh ribu setem dalam simpanan.

Dia ternganga, terkesima.

Dan esoknya, bila posmen hantar surat, dia cepat2 pegi gunting setem.

Wah!!!. dah lawan tokey ni. 

25 comments:

  1. Haha.. nak tengok siapa kaya dulu.. :)

    ReplyDelete
  2. Dah ada 'musuh' dalam bisnes!



    Hi..hi

    ReplyDelete
  3. Takpe berkongsi biz dapat pahala byk tau hehehehe.. kalau kongsi gunting pun dpt pahala gak ;)

    ReplyDelete
  4. hehehheee... idea menarik kann....

    ReplyDelete
  5. siannya kawan ko

    .
    .


    camane bole terpedaya ngan kata2 khayal ko :P

    muahaha

    ReplyDelete
  6. 1st album setem aku, dpt hadiah dr cikgu manisah. 1990. masih ada sampai skrg.

    ReplyDelete
  7. aku pun minat kumpol stem. gamba ratu england lama2 pun ada. jual best tu. bleh dapat berjuta2. huhuhu

    ReplyDelete
  8. Eh minat kita sama. Ada keserasian kot hehehe.

    Masa ko guling ke kiri ke kanan dlm perut emak ko aku dah kumpul setem. Dari seluruh dunia ada. Tapi entah dah kemana album2 tu. Mmg belum nak kayalah.

    ReplyDelete
  9. dah kaya sok, jgn lupa aku pulak...

    ReplyDelete
  10. eh nak mula jugaklah..

    simpan setem baru boleh?

    hehehe..

    ReplyDelete
  11. hoooo.....


    bagus gak logik ko tuh yer??

    ReplyDelete
  12. sila simpan album anda tinggi-tinggi

    ReplyDelete
  13. ko tak abis² dgn rumours. ari tu pasal duit RM50 ada logo bunga raya tu.last² takde ape pun.

    hmm... oklah,aku nak pergi carik surat² lama.nak kumpul setem jugak.

    ReplyDelete
  14. kaktie,
    kaya ke kayap,hahaha

    cklah,
    kena jaga2 :P

    lilies,
    jgnlah gitu beb :D

    ReplyDelete
  15. ita,
    doalah moga aku pemenangnya :D

    iina,
    mulai harini kena sorok gunting takut dia kaya dulu,ehehe

    zonaku,
    kenalah berkongsikan :D

    ReplyDelete
  16. kts,
    mana tau satu hari nanti,errr...satu hari tu bila erk?

    tasek,
    kawan aku lah :P

    ReplyDelete
  17. kakngah,
    cikgu manisah? mcm cerita p.ramlee tu kan :D

    tijah,
    juta2 terus ko taget ye :P

    ReplyDelete
  18. yb,
    mesti mak adam yg simpan album tu.

    one,
    tengoklah dulu camner,hahaha

    azrina,
    boleh, takde yg lama mana nak ada yg barukan :P

    ReplyDelete
  19. pn.konpius,
    marilah kita simpan beramai2 :P

    dr.singa,
    kat KLCC cukup tinggi tak? :P

    anis,
    nak,nak,nak,nak.

    ReplyDelete
  20. penyu,
    hhahahaha,ni logik aku je beb :P

    ReplyDelete
  21. masa aku kawen dgn emak adam album tu dah takde huhuhu

    ReplyDelete