Thursday, July 8, 2010

Lidah tak bertulang

Dia datang bawak pensil dengan sekeping kertas A4.

"Acik, lukis Mira". Mira kawan dia, duduk depan rumah je. Aku pun lukis lebih kurang gambar Mira pakai baju kurung dengan tocang dua. Dia tepuk tangan suka.

" Lukis Firdaus pulak". Firdaus kawan dia juga tapi lebih tua 3-4tahun Aku lukis Firdaus pakai jersi sebab memang budak ni suka pakai jersi. Dia tepuk tangan lagi, suka.

"Lukis Aripin".Sapa pulak Aripin ni, hati tertanya-tanya. Cikgu ke atau kawan baru dia. Takpelah, tak baik hampakan budak-budak. Aku pun lukis Aripin pakai seluar panjang, siap tali leher lagi sebab aku bayangkan Aripin ni mesti cikgu dia.

"Ni apa?",dia tanya. Dengan penuh keyakinan aku jawab, "Aripinlah". Dia geleng,marah-marah.
"Aripin ada 4kaki, telinga besar, hidung panjang, badan besar".

"Tuuuu elephanttttttttttt, bukan Aripinnnnnnnnnn",haih.

32 comments:

  1. kahkahkahhhhhhhhh!

    nasib baik tak mintak baby aripin.

    aku tgh bayangkan aripin & gefrennya sedang buang bayi...

    ReplyDelete
  2. Kalah Leonardo da Vinci......




    Hi..hi...hi,...






    Aciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik!
    Lukis ckLahh!!!





    :)

    ReplyDelete
  3. hahhaha....lawak giler sehhh...keluar air mate aku...huhu..

    ReplyDelete
  4. aripinnnnnnnnnnnnnnnnnnn????



    hohohohohoho.....






    xleh blahhhh...!!

    ReplyDelete
  5. terus terbayang aripin said

    .
    .

    hahahaha

    ReplyDelete
  6. hahaha...tu je aku nak komen. tersedak ni.

    ReplyDelete
  7. hahahaha!!!
    hbs tu.. ko lukis x aripin yg sbenar??

    ReplyDelete
  8. adohaiiiii.....
    terhibur aku pagi2 ni...
    .
    naaaak jugak aku ni nengok hasil kereatibiti ko tu....
    letak le gambor...

    ReplyDelete
  9. wakakaka...

    bg tgk sikit gambor aripin tu...


    .

    ReplyDelete
  10. aripin........??????

    kira ubang faris lebih mudah la ditafsirkan...



    gelak besar aku ni!

    ReplyDelete
  11. jah,
    buang bayi satu dosa ye,eehehe

    cklah,
    tak nampak muka cklah, sila turunkan botol itu :P

    asleenda,
    aku pening nak membayangkan muka aripin

    ReplyDelete
  12. konpius,
    pesen lidah pendek ni :P

    kts,
    aku pon,kakkakaka

    kakpah,
    cepat minum air

    kakngah,
    lukis,kalo tidak mau dia mengamuk macam elephant,kekeke

    ReplyDelete
  13. hamizah,
    jgn ketawa kuat2 ye :P

    drsinga,
    tak berapa menjadi aripin tu yg malu,kekekek

    tasek,
    pengsan ko nanti tgk kehensemean aripin yg aku lukis,hahahhaha

    zonaku,
    pesen belajar main2 ni lah jadinya :P

    ReplyDelete
  14. julietchun,

    aripin yg encem.....

    ReplyDelete
  15. kah kah kah n3 ko yg paling lawak setakat ini.

    Tahniah. Ko bukan saja pandai melukis (meh aku tengok lukisan ko tu) tapi pandai buat lawak.

    nanti aku belanja ko donut opppsss satay. Aku tunggu ko kat RK lepas kerja.

    ReplyDelete
  16. hahahah gelak guling aku.. best tuh elephant namanya aripin.. ada vocab baru nie.. ko ckp jelah yg ko lukis tuh tukang bela gajah tuh.. sebab tuh dia pakai tie..

    ReplyDelete
  17. Salam Juliet....

    Wakakakakaka.....

    Sudah tukar ka??

    Aripin. Elephant. Aripin. Elephant.
    Aripin. Elephant.

    :)

    ReplyDelete
  18. Very nice n cool friend..Something special for u.. Don’t Miss it!

    ReplyDelete
  19. sedap nama tu...
    akakakakaka......
    aripin yuuu

    ReplyDelete
  20. izan,
    hahaha,memang hensem

    yb,
    tetibe rasa nak cuba lukis gambar ayah adam,oppssss.

    iina,
    hahaha, tukang bela gajah

    zyma,
    jgn aqif ikut sama dah :P

    ReplyDelete
  21. cikguoden,
    gelak besar kan

    lilies,
    dasatkan

    ReplyDelete
  22. HAHAHAHA..
    anak buah ko suka wat lawak!!!
    aku nak gelak lagik!!!
    HAHAHAHAHHAA..

    ReplyDelete
  23. bila ko nak lukis gambar ayah adam tu? Ko nak tengok dia live ke masa melukis tu? hehehe

    ReplyDelete
  24. Salam sahabat. Mmg lucu betul citer ne..skang ne peliharaan ada nama yg canggih lagi..hihiihi

    ReplyDelete
  25. ahahaha
    sedangkan lidah lagi tergigit

    ReplyDelete
  26. Hahaha.... teringat seorang cikgu di Ganu ni. Katanya ada seorang temannya seorang cikgu gak sebut elephant sebagai elepang... uwaaa...

    ReplyDelete
  27. adeh!
    aku ingatkan dia suh lukih ayah pin tadik.hehe

    ReplyDelete
  28. Hahahaha ... Aripin, Aripin!

    Salam Juliet :)

    ReplyDelete
  29. tak mampu menahan ketawa baca entry ni...terpaksa tangan terketar2 komen jugak...wahahahaahahah!

    ReplyDelete