Thursday, March 25, 2010

Sediakan payung sebelum hujan

Dah 4 hari ayah tak buang air besar, dia tidak selesa.
Kakak pegi farmasi beli ubat.
Tetibe semalam ayah cakap dia rasa macam nak buang air besar, kami pun kelam kabut.

Aku tengok kakak masuk dalam stor. "Cari ini kah"?

Kakak cakap bukan cari benda diatas ni, tapi benda lain yang juga penting untuk
memudahkan dia membantu ayah buang air besar. Kami tertanya-tanya apakah benda penting itu.


"Ya,dah jumpa". Kakak cari topeng ini rupanya dan ayah yang tengah sakit perut pun boleh ketawa.

19 comments:

  1. dia nak tutup mulut ke nak tutup mata.hihi

    ReplyDelete
  2. Aderk !!

    Malu kita .. hihihi...

    ReplyDelete
  3. hahahahha
    betul akak ko..
    ntah2 ko juliet

    ReplyDelete
  4. lerr... adakah.. klu kakak ko guna topeng.. ko lak guna apa?? sarung tgn?? ahaks ;)

    ReplyDelete
  5. kesian ayah.. bagi makan betik..

    ReplyDelete
  6. sian ayah ko.... but korang best la.......

    ReplyDelete
  7. ni akak ko ke ko ni beb...
    ahahahaha...

    ReplyDelete
  8. julietchun,

    tu nak memudahkan ayah ke nak selamatkan hidung akak... hihi tak patut si kakak tu....

    ReplyDelete
  9. ya... sediakan payung stoberi sblm ujan

    .
    .


    .
    .



    errr... k.. nanti aku ganti la payung ko tu :D



    .
    .



    .
    .


    takkan akak ko je yg cari benda tu... ko tak cari gak??
    hikkkssss

    ReplyDelete
  10. Salam Juliet....

    Kat Kedah, jamban "mudah alih" serta portable tu d`panggil "Ketoq"
    . Tapi aku panggil "jamban mobile".

    Simpan dlm handbag pun ok....kan zaman skrg org pakai handbag yg besar2....muat tau!!!

    Wakakakaka.....

    :)

    ReplyDelete
  11. 4 hari punya peram...memang patut la kakak juliet tu pakai topeng.

    ReplyDelete
  12. bagi ayah makan papaya kak..


    jadam yg sedap tuh :P

    semoga ayah akak segera sembuh :)

    ReplyDelete
  13. bukan musim h1n1 saja kannns,

    salamm,

    ReplyDelete
  14. sempat pakai ke tak sempat tu...?

    :)

    ReplyDelete
  15. hahaha...lawaknya

    makcik saya buat juga tugas macam tu. dia pakai gak penutup hidung tu, tapi kelengkapan dia lebih skit, ada sarung tangan yg macam doktor pakai tu skali..

    ReplyDelete
  16. dia sorang ke yang pakai topeng tu??

    ReplyDelete
  17. Semoga ayah pulih seperti dulu...

    ReplyDelete
  18. kakngah,
    terukkan :P

    penyu,
    aku rasa dua2,hahaha

    kaktie,
    kenapa malu ? :P

    ita,
    aku budak baik

    iina,
    aku tahan napas je,hahaha

    kakpah,
    dia tak buleh makan buah nanti sakit.

    zonaku,
    masa kecik dia jaga kitaorang lagi baik

    lilies,
    jgn la speku yg bukan2 :P

    izan,
    takde pengalaman gini lagi

    kts,
    sila ganti payung stoberi aku tu ngan payung stoberi gak,errr..kalo buah bersama buah stoberi sekalik ok :P

    zyma,
    simpan jamban dlm henbeg? errr..nanti ku pikirkan

    One,
    utk keselamatan :P

    alis,
    makan jadam? haru dik,hahahaha

    tun,
    tak bermusim dah penggunaannya

    tasek,
    sempat

    lan,
    patut pakai sarung tangan gak, tapi tak teringat, lenkali buleh cuba.

    hani,
    dia sorang sebab dia memang penggeli sikit,kami tahan napas je pun dah cukup.

    cklah,
    terimkasih,ameeen.

    ReplyDelete