Thursday, January 28, 2010

Semua berharga

"Dua sekali hilang makcik. Hari2 saya belai, saya jaga macam anak sendiri. Ternampak2 lagi dia kat situ".

Jiran sebelah rumah mengadu dengan mak, pagi tadi masa dia nak siram pokok bunga keladinya dia terkejut kerana sudah tiada ditempat asal. Dia ingat anaknya yang alihkan ke tempat lain, rupanya hilang dicuri orang.

Pokok keladi dengan pasu yang biasa2 saja tu pun nak dicuri, agaknya berapa sen dapat dapat dijual. Perkara beginilah yang membantutkan minat aku yang baru bercambah untuk menanam bunga :P

19 comments:

  1. 'jaga macam anak sendiri'
    anak2 makcik tu apa kabar semua..??
    masih ada??
    ;)

    ReplyDelete
  2. cam tue pun ade ek... dorg wat bisnes jual pokok bunga kot...

    skrg kan sume bnde leh diniagakan he..23x

    out of topic--> tp ade gak kes... habis madu.. sepah pun jadi la kan... siap diratah or di pas2 pada member lagi tue

    BroFramestone Blog

    ReplyDelete
  3. aku syak keladi tu diorang buat kerepek kut.

    ReplyDelete
  4. siannnn. beli bunga plastik je la. letak dlm rumah

    ReplyDelete
  5. Oo... kak tie ingat penyapu yang hilang. Sebab kat rumah di kampung tu, penyapu kak tie yang baru beli RM7 tau, dicuri..huhu.. tak puas lagi menyapu !

    Pokok keladi hilang ? Moga-moga pencuri tu dapat gatal-gatal, ek, hehe..

    ReplyDelete
  6. jaga dr baik2 yer juliet..
    takot..
    nant ko pulak yg hlg..

    ReplyDelete
  7. tanam cita-cita je la...tak da sapa nak curi.

    ReplyDelete
  8. dia amek nak bayo nazar tuh kot kak juliet..

    ReplyDelete
  9. Curi keladi.....









    Mesti gatal orang tu....

    ReplyDelete
  10. ish..ish..keladi tu berdaun emas kot...

    ReplyDelete
  11. ko nak tanam bunga????

    .
    .
    .

    .
    .

    izinkan aku gelak jap

    muahahahaha
    muahahaha


    asssudaaaalaaaa ko...
    bunga yg ada pun ko tak siram.....


    hahahaha

    ReplyDelete
  12. bukan mereka bawa pergi batu caves ke?

    Patut masa aku lalu rumah jiran ko tu tadi mcm dah lapang aje laman dia tu hehehe

    ReplyDelete
  13. Itu alasan ko tak nak tanam pokok.. mesti tangan ko keras kan kan.. wakakakah.. aku rasa kalau ko tanam pokok.. pokok pun lari dari ko.. wakakakah.. alah tanam pokok dlm rumah jelah gerenti xhilang.. idak pun ikat dengan rantai besi.. gerenti dengan rantai2 tuh sekali kena jual

    ReplyDelete
  14. Salam Juliet....

    Oleh itu jgn la tanam pokok...
    Byk risikonye bila tanam pokok.

    Kene belai, kene siram, kene kasi makan baja....

    Ahhhhhh, sudahhhh la. Aku pun malas nak tanam pokok....

    ;)

    ReplyDelete
  15. jangan putus asa weh...tanam lagik...heheheh

    ReplyDelete
  16. aku baru kehilangan tong sampah semalam.

    ReplyDelete
  17. ibusinga,
    anak2nya masih ada :P

    bro,
    agaknya kot

    penyu,
    ni keladi beracunlah,eheheeh

    jah,
    bunga plastik cepat berabuk plak :P

    tie,
    penyapu pun org curi? dasat sungguh

    kakngah,
    takottttt...

    One,
    takyah baja ngan airkan,ehehehe

    alis,
    buleh bayar nazar ngan pokok keladi? errmmm...

    cklah,
    gatal nak kena belasah kot

    ita,
    kalo berdaun emas aku yg rembat dulu.ekekeke

    kts,
    aku siramlah, tapi lepas kena marah,ehehehe

    yb,
    musykil saya yb tau umah jiran saya, adakah keladi yg dirumah yb itu.....sesuatu nih :P

    iina,
    org kata tgn aku panas takleh tanam bunga sbb tu lah aku taknak tanam,eheheeh

    zyma,
    give me 5

    arapink,
    malas pulak bila dah kena camni

    lelaki,
    mahal tu kalo jual

    ReplyDelete
  18. betul. semalam saya ada pergi ke kawasan rumah awak sbb jumpa org nak bincang satu projek. Kami minum kat gerai tepi jalan batu muda 2 tu hehehe

    ReplyDelete
  19. komen yg last tu tak nak balas ke?

    ReplyDelete