Friday, May 9, 2014

Getar

Malam.

Lama saya perhatikan dia mundar mandir depan kereta dia.

Saya kenal dia, dan saya pun hampiri dia.

Saya nampak dia macam dalam keadaan resah.

Nampak macam ada masalah.

"Kenapa?", saya tanya.

Dia beritahu saya ada orang letakkan kereta di belakang kereta dia.

Dan dia tak boleh keluar dari petak parking.

Saya jenguk dalam kereta yang menghadang kereta dia.

"Eh! Dia ada tinggal nombor telefon tu", kata saya.

Dia angguk.

"Telefon sajalah", kata saya lagi.

Dia tunjukkkan Iphone nya pada saya, "takde kredit".

Dan wajahnya muram.

Dan, dengan bangganya saya keluarkan Nokia 80ringgit saya.

Dan, selesai masalah.

Terkelip-kelip dia tengok Nokia saya.

Ya, saya budak baik :D

8 comments:

  1. hp canggih kalau tak de kredit pun tak guna.

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. tapi tak salah nak pakai hp canggih :D

      Delete
  2. saya pon bangga bila awk cakap awk bangga keluarkan nokia 80hengget awk tu.

    mesti krdit SOS dia yg rm3 pon dh habis pakai. atau dia x smpat fikir dia bleh guna krdit SOS tuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kredit sos? saya pun taktau sbb hp saya selalu ada kredit tak kurang RM30.

      Delete
  3. HP aku yang tak berapa canggih tu pun pakai bil. Hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pengguna tegar prepaid, kikikiki.

      Delete
  4. itulah namanya..biar papa asal bergaya..
    Pengajarannya sediakan payung sebelum hujan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang ni memang tiap petang hujan :D

      Delete