Monday, July 23, 2012

Waktu yang berlalu

Masa sahur.

"Acik, nanti kita pegi pasar ramadan abang nak beli nasi ayam untuk berbuka tau".

Saya angguk saja.


Masuk pukul 1.

"Acik, abang rasa taknak nasi ayamlah, nak nasi tomato ngan ayam masak merah.

Saya angguk saja.


Masuk Asar.

"Acik, kita pegi pasar ramadan yang mana satu? Kalau dapat nasi lemak kukus pun ok gak".

Saya pandang dia. Baru hari pertama puasa macam-macam yang di mahunya.


Pergi sekolah tadi dia bersiap awal, nak berebut tempat dalam van sekolah. Katanya nak duduk depan dengan pakcik van, biar tak pening kepala.

Bila tiba bulan puasa  macam-macam perangai pelik keluar, sabarlah abang, ramadan panjang lagi ni :D


8 comments:

  1. kenapa aku rasa macam skrip tu diterbalikkan jer. sebenarnya ko yg cakap camtu kat abang kan..abang angguk je kan..kan..hehe..

    ReplyDelete
  2. cer tanya Abah awak..
    dulu awak ada cam tu tak...

    ReplyDelete
  3. baru sahur dah bincang psl buka kehkehkeh!!!

    ReplyDelete
  4. Bila nk ajak sy g param yer..

    ReplyDelete
  5. penyu,
    hahahahaha, tak baik memfitnah di bulan mulia.

    ReplyDelete
  6. doc,
    saya baikkkkkk,kekekekeke

    kakngah,
    gitulah gayanya tiap kali puasa

    ReplyDelete
  7. iina,
    param kg.baru sangat jem, tak larat nak carik paking.

    alis,
    bila2 pun boleh,ehehehehe

    ReplyDelete