Wednesday, July 25, 2012

Rasa itu menyakitkan

Kawan saya selalu cerita dia kena simpul biawak.

Errr...tau ke simpul biawak? Kalau taktau sila gugel :D

Kawan saya cakap dia hampir menangis tahan sakit kalau kena simpul biawak.

Kenapa di panggil simpul biawak eh? :D

Saya jarang sangat kena, setahun sekali pun tak pernah, jadi saya kurang ingat rasa sakitnya.

Kata kawan seorang lagi, dia pun selalu kena simpul biawak dan sakitnya tak tertanggung.

Kawan cerita lagi kalau dia kena simpul biawak dia akan urut kakinya dengan minyak panas dan sarungkan kaki dengan stokin waktu tidur.

Pagi tadi masa mak kejut sahur, saya tetiba rasa sakit yang amat di bahagian betis.

Saya tak mampu menggerakkan kaki selama beberapa minit dan memang rasa nak menangis.

Sebenarnya saya rasa nak menangis sebab takut tak sempat makan sahur, bukan sebab kena simpul biawak.

Saya sapu ammelt yoko yoko kat betis, barulah rasa lega sikit.

Dan sekarang saya ok,saya wira, bak kata Azizulhasni Awang  :D

18 comments:

  1. aku rasa malam tadi ada biawak masuk bilik ko dan simpulkan betis ko kut..hehe..

    p/s : 1st time dengor simpul biawak ni

    ReplyDelete
  2. Wira kena bangun awal tolong mak masak len pagi eh...?!

    ReplyDelete
  3. ada panggil simpul mengkarung tau!!

    ReplyDelete
  4. biasenya pompuan preggy yang kena simpul biawak ni..sebab kurang kalsium..apakahhh????
    heheh..

    ReplyDelete
  5. saya tak panggil simpul biawak tapi tarik mengkarung....

    ReplyDelete
  6. saya terpaksa menggoogle untuk mencari maksud simpul biawak...

    ReplyDelete
  7. biawak tu malas nak bangun sbb tu dia dok menyimpul kat betis tuh..hehe..
    happy fasting!!

    ReplyDelete
  8. akk panggil simpul mengkarung

    ReplyDelete
  9. haah.. org bunting je yg selalu kene simpul biawak ni..
    ten.. ten.. ten..

    ReplyDelete
  10. aku pggl tarik mengkarung...

    time pregnant kenala... tp takdelah selalu... ;)

    ReplyDelete
  11. selalunya sebab2 kena simpul biawak nie 1 sebab kurg garam dan 2 sebab terlalu sejuk.. ahaks..

    ReplyDelete
  12. Sy cuma kena kalau time hujan dan cuaca mlm sejukk dan tdo dlm ekon.

    ReplyDelete
  13. setahu saya simpul biawak tu bila jam tak bergerak terutama di simpang bila semua kenderaan tak nak mengalah bila traffic light mati ....

    ReplyDelete
  14. penyu,
    hahahaha, biawak komodo eh.

    doc,
    saya ramai kakak yg rajin. :D
    Simpul mengkarung lagi ganas bunyinya.

    ReplyDelete
  15. asleenda,
    sila bersangka baik di bulan mulia,hhahahaha

    mrs.azmi,
    panggilan berbeza tapi sakitnya sama kan :D

    nazli,
    hahahaha, berguna gugel tu

    ReplyDelete
  16. izzah,
    saya rasa gitu juga,kekekeke

    rozita,
    tak pernah dengar pulak tu.

    ReplyDelete
  17. kakngah,
    errr...aku prektis dulu,kekekkekekeke

    lily,
    kalo tak peknen kena juga apa masalahnya tu?

    ReplyDelete
  18. iina,
    kalo garam aku rasa tak kurang tapi lebih,kekeke

    alis,
    kalo musim tengkujuh asyik kena la yer :D

    yb,
    hahahahaha, lagi pelik.

    ReplyDelete