Monday, January 17, 2011

3 Banglo Mengguris Jiwa



"Kakak, nanti kakak datang tengok May lagi ya".

"Tugas kakak dah selesai. May duduk baik2 ya".


"Kakak,Chan sudah mau laya, nanti Chan bagi kakak banyak limau,kakak datang ya".

"Tugas kakak dah selesai. Chan jangan suka bising ya".


"Kalau ada masa datanglah sini".

"Terima kasih, kalian sangat baik pada saya, pada dia dan pada mereka"



3 banglo yang menyimpan seribu duka
3 banglo yang menjadi harapan banyak keluarga
3 banglo yang sentiasa mengharap sumbangan penderma
3 banglo yang mengajar aku bahawa hidup ini pasti ada bahagia dan derita.



23 comments:

  1. Kak tie teringin nak jadi sukarelawan jugak..... dan seronok bila dapat bantu orang yang memerlukan.

    ReplyDelete
  2. oh! juliet, ko sungguh budiman.




    eh! budiman ke budiwati????

    ReplyDelete
  3. bagus adek gua nih...

    aku ada pasang azam nk berbakti ke rumah anak2 yatim tahun nih..




    .

    ReplyDelete
  4. teringin jugak nak kerja jadi support worker kat rumah disable kat sini...harap2nya diterima.

    ReplyDelete
  5. Seperti kata2 aku dlm entri sebelum nie.. aku dah lama tahu ko memang baik.. banglo tuh tak guris jiwa.. banglo tuh mencari bahagia ;)

    ReplyDelete
  6. hati emas...... susah mau cari ni...



    pedih kan hujung mata masa langkah keluar

    ReplyDelete
  7. kagum dgn ko..err..ko dah ade calon lom?ngehehehee!

    ReplyDelete
  8. best tu....
    sentiasa ada yang mengingati...

    ReplyDelete
  9. ;)

    (tak tau nak taip apa untuk kakak yang baik budi nih..)

    ReplyDelete
  10. budak baju belang hari tu tak pergi sama?

    ReplyDelete
  11. Mulia hati ko. Rugi siapa tak buat isteri hehehe

    ReplyDelete
  12. cklah,
    tapi yg ni lain sikit.

    manje,
    amin.

    ReplyDelete
  13. kaktie,
    sumbangan yg sedikit pun mereka hargai sesangat

    kakngah,
    ko dari haritu taktau lagi budiman ke budiwati,hahahahha

    ReplyDelete
  14. tasek,
    moga dipermudahkan azam yg baik itu.

    cikguzue,
    belum cuba belum tau kan :D

    ReplyDelete
  15. iina,
    bahagia,derita dan airmata,huhuhuhuh

    zonaku,
    tak sanggup utk ke tempat begitu :C

    ReplyDelete
  16. lilies,
    ampang saja.

    anis,
    kalo org sri lanka aku takmo,hahahah

    ReplyDelete
  17. mie,
    ini masa mereka.

    alis,
    jgn termakan budi nanti tergadai body,ehehehehe

    ReplyDelete
  18. dr.singa,
    dia sentiasa menyebok :D

    azrina,
    doa yg baik utk mereka :D

    yb,
    terima kasih bang yb :D

    ReplyDelete