Monday, August 30, 2010

Bila Sabak Bernam dan Rawang bersatu...



Kakak pegi menziarah sahabatnya yang kemalangan di Sabak Bernam.
Dekat Tg.Karang dia singgah beli biskut raya, murah, sebekas RM10-13sahaja.
Cantik dan sedap, errr....aku tau sedap sebab aku dah curi2 makan :P

Ingatkan kerepek je yang murah. Mujur kakak tak bawak duit banyak,
kalau tidak mau borong satu kedai  sebab kakak sangat boros.
Kalau pegi pasar ramadhan pun dia selalu beli banyak makanan
lepas tu paksa kami makan.
Bila dah makan banyak, terpaksalah aku lupakan hasrat untuk berkebaya
pada hari raya yang mulia nanti :P



Oh! Ini pulak balang kuih pemberian Pn.Amarjit. Sangat cantik, rasanya tak sampai hati nak letak
biskut raya dalam balang tu.
Atas penutup ada rama-rama biru, kalau letak penyubiru pun ok juga,ehehehe.

Errr....bila tenung lama-lama balang kuih ni macam hantaran pulak, apakah
ada udang disebalik batu? Errr.......:P

22 comments:

  1. Ooo...bolehlah simpan balang tu, lawa juga buat hantaran nanti, hihihi...

    ReplyDelete
  2. ko ada sesuatu mau cerita sama kitorg kah juliet?

    hepppp jgn sorok2

    ReplyDelete
  3. ada maksud tersembunyi kerrrrr?????



    ko nk letak penyubiru atas tu????? ko kene fotostet dia byk2 laaa

    ReplyDelete
  4. Hey......tak singgah rumah ckLah!!!

    ReplyDelete
  5. jgn harus dibubuh dodol dlm situ. habis sememeh je kang...



    .

    ReplyDelete
  6. aku tak bleh tengok perkataan rawang tu..sbb mama en As dok rawang nun..apekah?

    ReplyDelete
  7. yes..pertama kali pandang tadi..mmg daku ingat balang hantaran utk miss juliet kita..tp..tak kan ada org bertunang pulak dlm bulan pose nih..heheehe

    ReplyDelete
  8. tak per kan, gi jauh skit, tapi murah, dpt beli byk

    ReplyDelete
  9. Salam Juliet.....

    Cantik la balang2 tu.....mmg mcm balang hantaran!!! S`jibik, beb!!
    Ke ko nak menikah masa raya nanti??? Baik ko citer kat kitaorg di sini......bulih la kitaorg buatkan hantaran b`balang2 utk ko nanti.

    Hihihihihi........

    Kuih raya kat Alor Star mahal, beb.
    1 balang = RM25 (haram tak sedap......aku dah rasa!!!)

    :)

    ReplyDelete
  10. lepas raya eh majlisnye? jgn lupa jemput eh..tihihihi!!

    ReplyDelete
  11. choppp..
    amarjit ??
    yang urut2 fisio abah tu kan??

    ReplyDelete
  12. ko curi2 makan kuih tu time bila??

    sblm maghrib atau slps maghrib??


    ahaahha



    .
    .


    weiyhhh... jgn abiskan... nanti raya aku nk mkn kuih apa???

    ReplyDelete
  13. Haah jgn habiskan. Raya aku nak datang rumah ko. Aku dtg dgn KTS.

    ReplyDelete
  14. kaktie,
    lama lagi tu nak simpan jadi hantaran :P

    lilies,
    lama tak main sorok2,hahhaha

    zonaku,
    letak penyu macam tak menariklah pulakkan :P

    ReplyDelete
  15. cklah,
    takut abg zahan ikut saya balik kl :P

    tasek,
    betullah, nak basuh tak buleh.

    asleenda,
    sila bersedia dgn apa juga,hahahahha

    ReplyDelete
  16. ita,
    ok juga bertunang dlm bulan poser,jimat kos kenduri,ehehehe

    maksu,
    kebetulan lalu situ. kalo sesaja nak pegi beli biskut raya rasanya tidak juga :P

    ReplyDelete
  17. zyma,
    kalo mahal tapi sedap berbaloi jugak

    anis,
    lepas raya banyak majlis rumah terbuka,ehehehe

    drsinga,
    fisio dr.firdaus, pn.amajit ni isteri dr.bhagwan yg rawat ayah

    ReplyDelete
  18. kts,
    aku makan masa sahur. ko takpayah dtg rumah aku sebab tahun ni aku raya kat....errr....tepi....:P

    ReplyDelete
  19. yb,
    dtg dgn hazwan lagi saya suka,rrrr...sebab dia ada kemri :P

    ReplyDelete
  20. rasanyer seperti pernah ku lihat biskut itu, tapi di mana ya.....

    ReplyDelete
  21. opssss...

    Rawang itu rumah saya ke ?
    hehe..

    ReplyDelete