Thursday, April 15, 2010

Bubur semangkuk macam sekawah

Mak suruh aku buat bubur gandum untuk ayah.
Setakat bubur gandum sambil pejam mata pun aku buleh buat.

"Makkkk! Nak basuh berapa kali biji gandum ni?"
"Basuh sampai bersih la".

"Makk! Bersih tu berapa kali?"
"3-4 kali cukup"

"Makkkk! Nak guna periuk besar mana?"
"Yang ngam2 sudahla".

"Makkk! Periuk kat mana?"
"Dalam kabinet tu laaaa".

"Makkkk! Air banyak mana ni?"
"Agak2 la, sampai biji gandum tu kembang".

"Makkkk! Nak masuk santan banyak mana?"
"Agak2 la,jangan banyak sangat.

"Makkkk! Gula berapa sudu?"
"Agak2 la,jangan manis sangat"

"Makkk! Daun pandan ni nak bubuh bila?"
"Bubuh terus".

"Makkkk! Dah menggelegak ni, nak buat macam mana?"
"Kacau jangan berenti".

"Makkkk! Nak rasa dulu tak?"
"Sukahati la".

Tengok, kan dah jadi. Bukan susah pun nak masak, jerit-jerit sikit kat mak, maka jadilah bubur gandum semangkuk kecik.

Jemput ye.



p/s : Kts, aku tunggu spageti ko, entah bila agaknya ye,ehehehehe.


18 comments:

  1. nnt dtg kj bwk semangkuk na....

    ReplyDelete
  2. tudiaa...

    kalu aku tu, mau mak aku masuk dapur terus. ahhahhhaha...

    ReplyDelete
  3. kahkahkahhh...

    kalu aku jadi mak ko misti dah stress dah tu.

    ReplyDelete
  4. mesti ayah juliet ngeluh....

    alahai anak aku!!!!

    ReplyDelete
  5. Maakkk!


    Nak makan dengan sudu ke chop stick?





    Hi..hi...

    ReplyDelete
  6. makkkkk... nk hirup pakai straw blh?????



    kalau aku laaa... dah lama kena halau keluar dr dpr.. so, sblm susah payah kena halau..............






    aku x masuk terus!

    ReplyDelete
  7. mak ko ada darah tinggi tak???!!!

    ReplyDelete
  8. mau aku lempang budak ni kang..

    haha.. tu kata2 mak ko yang tak terucap..

    ReplyDelete
  9. Aku plak, tnggu bubur ko ngan spaghetti KTS..

    Bila la dpt merasa nih...

    ReplyDelete
  10. lilies,
    cukup semangkuk ? :P

    jaja,
    hahaha, teruknya ko,eheheeh

    jah,
    aku rasa bp dia tinggi semalam,hahaha

    ReplyDelete
  11. One,
    dia dah biasa,:P

    maksu,
    terukkan :P

    cklah,
    makkk! sudu kat mana?hahahaha

    zonaku,
    saja cari alasan taknak masuk dapor :P

    ReplyDelete
  12. dr,
    ada,dia makan ubat fenamon 10,hahahaha

    kakpah,
    jentik pun tak penah,ekekekke

    yan,
    bagi ler alamat ko aku kurier,hahahah

    ReplyDelete
  13. haha..memang betul sambil pejam mata dah siap

    ReplyDelete
  14. Juliet, boleh kirim bijik gandum kat Ganu tak ?

    Kak tie dah lebih 2 bulan keliling ganu cari bijik gandum tu tapi tak ketemu. Tengah mengidam bubur gandum laa...

    ReplyDelete
  15. jom esok aku bg ko rasa spageti buatan aku


    .
    .
    .

    errr.. spageti tu yg panjang2 mcm lidi kan?


    :P

    ReplyDelete
  16. lan,
    dasatkan :P

    kaktie,
    betul ke tak dapat di ganu? bagilah add kaktie,nanti saya kirim,sungguh ni.

    kts,
    sila jgn tertukar spageti ngan mee ok :P

    ReplyDelete