Friday, December 4, 2009

Cuit mencuit

Hari ni kena paking kereta jauh sikit, maklumlah,rumah disebelah kiri temanya hijau, rumah disebelah kanan temanya ungu dan pink, dah kiri kanan penuh khemah macam mana nak paking kereta depan rumahkan. Semangat berjiran, begitulah, hari ni hari dorang, esok hari aku pulak,kekekekeke.

Petang ni ada rewang rumah jiran. Selalunya orang upah katering masak, tapi jiran aku ni masak secara bergotong royong, lagipun dia tukang masak haruslah ingin menunjuk skill dan teknik tersendirikan.

Bab masak memasak dan penanggah bagai ni aku tak masuk campur, aku cuma nak duduk tepi pelamin je, dan dengan perkataan yang lebih tepat lagi ialah duduk tepi gubahan sireh junjung, macam biasalah, buat kerja untuk ambik berkat ni bukannya senang, banyak sungguh halangan,hahahaha.

Mengecik lagi ler baju aku ni, asyik makan nasi minyak je sepanjang minggu.

18 comments:

  1. ko jadik mak andam ek? tanyaku buat² tak paham.hehe

    ReplyDelete
  2. nnt amik lebih skit eh...aku pun nk wt berkat jgk...hehehhe

    ReplyDelete
  3. takpe2.. kecik baju.. beli baru.. klu kecik badan.. haaa, tue yg kene pening.. hehe..

    ReplyDelete
  4. semangat kejiranan sebegini dh semakin jarang kita jumpa. sepakat membawa berkat, cik juliet juga telah bersepakat nampaknya ye :p

    ReplyDelete
  5. ala2 dok tepi sirih junjung, boleh tak sha mintak amikkan sirih tuh sikit. org kate makan sirih kat sirih junjung nieh cepat kawen:P

    ReplyDelete
  6. julietchun,

    rasanya dah berapa kali menempah tempat tepi pelamin.... tak penat ke duk tepi pelamin... silap sikit mau tegeleot....

    jgn lupa ye akak pun nak gak rasa selai sirih kot larrr.....hiksss

    ReplyDelete
  7. cuit apa ko juliet?? cuit2 dapat duit ke hehehe

    ReplyDelete
  8. Oo..baju mengecik ye..
    nanti kene bagi baju ko semua tu diet hehe..

    ReplyDelete
  9. itu tanda nya juliet masih cukup makan dan minum...

    ReplyDelete
  10. ko amik part bwk bunger manggar la ms pengantin berarak nant... kompem BERKAT!!!!

    ReplyDelete
  11. ish!
    tetiba rasa cm gatal nk kawen plak neh!
    hahaha...

    ReplyDelete
  12. Tukang hulur bunga telur.....?


    :)

    ReplyDelete
  13. salam...kalau banyak halangan akak ingat ko kena mandi bunga tujuh kampung...hehehe duduk kat tepi pelamin belum cukup lagi tuuu...:D

    ReplyDelete
  14. dapat tak ko kali ni sireh junjung tu? Jgn yg plastik lagi dahlah hehehe

    ReplyDelete
  15. baju tu mmg suka melawan,kan? asal makan dia mengecik. asal makan, dia mengecik.

    :P


    .

    ReplyDelete
  16. penyu,
    aku jadik mak rendam,kakakaka

    leenda,
    pengerasnya dulu

    UV,
    entah bila badan ni nak kecik

    kenari,
    org upah katering lagi mudah skang ni.

    sha,
    harap masin mulut,kakakaka

    izan,
    byk cabaran dan dugaan nak dok tepi pelamin nih,hehehehe

    iina,
    cuit2 keluar duit,kikiki

    nrina,
    kain baju skang ni cepat mengecik, taktau kenapa yer

    one,
    terlebih makan minum kekdg tuh

    kakngah,
    kekanak dah cop la

    mugi,
    jgn lupa jemput aku

    cklah,
    apa saja asalkan dok tepi pelamin,hahahah

    lilies,
    bab tu pass kat org laki

    lyn,
    kat sini byk kg, buleh cuba

    Yb,
    ku peratikan betul2 sebelum ngap,hahahhahaha

    tasek,
    betul tu :D

    ReplyDelete
  17. musim tengkujuh
    musim org kawin
    akk ingatkan ko nak jd mak andam

    ReplyDelete