Monday, December 7, 2009

10tahun....akhirnya

10tahun, bukan setahun atau 2tahun dia menanti saat itu. Dan semalam, dia telah berjaya menggenggam segugus anak kunci. Dari kunci pagar depan hinggalah kunci dapur, juga kunci bilik air.

Kisah dia, kakak aku ler tu. Dah puas mencari rumah untuk dibeli, ada yang berkenan dihati tapi harga terlalu tinggi maka terpaksalah dilupakan. Ada yang harganya mampu dimiliki tapi kedudukan rumah yang jauh dari tempat kerja, maka terpaksa diabaikan juga.




Akhirnya, dia puas hati dengan yang ini. Rumah teres 2 tingkat lot tepi, dengan 3bilik tidur dan 2 bilik air, cukup selesa bagi mereka 5 beranak. Di KL ni bukan senang nak dapat rumah yang diatas tanah begini, kalau ada pun harganya tak mampu untuk dibeli oleh dia yang sekadar gaji cukup makan, hujung bulan gigit jari.
Nampaknya penantian dan harapannya selama 10tahun untuk memiliki rumah sendiri telah terlaksana, dan aku harap bila dah ada rumah baru ni janganlah dia selalu bawak anak2nya datang rumah aku lagi, habis bersepah sampai dah tak larat aku nak mengemas,pening kepala.:D


24 comments:

  1. ceh.. at least bila dia bawak anak dia, ko ada gak nk melayan anak buah...

    tunggu anak sdr entah bila kan.....
    kekekkekekeke

    ReplyDelete
  2. lepas nieh mereka akan ada rumah sendiri utk disepahkan:P

    sha suka tgk rumah yang ada tanah macam nieh. tp betullah...mmg bukan murah. Alhamdulillah...murah rezeki kakak tuh:)

    * nanti nak sepahkan rumah dia pulak ke:P

    ReplyDelete
  3. maksud tersirat disini, dah 10 tahun ko asyik mengemas saje, dan akhirnya ko dpt berehat juga dari mengemas. atau ko mmg tak pernah mengemas, tapi org len yg kemaskan.hehe


    ps: setahu aku toilet takde anak kunci.

    ReplyDelete
  4. Wah..cantik gak! Ada laman boleh cucuk tanam....

    ReplyDelete
  5. ko tlg kemaskan umah akak ko lak weih :D

    ReplyDelete
  6. bestnya dah dpt rumah sendiri...corner lot pulak tu...

    lama menunggu...memang berbaloi! ;-)

    ReplyDelete
  7. takpe walaupun penantian satu penyeksaan tapi outputnya cukup memuaskan hati.. aku takut ko yg p lepak umah kakak ko tuh dan buat sepah kat situ pulak wakakakah

    ReplyDelete
  8. Cantik la.....
    Luas kannnn??? Bagus la, boleh tanam pokok bunga mcm2 jenis.

    ;)

    ReplyDelete
  9. jangan nanti juliet pulak yang ikut kakak tu pindah udah la.

    ReplyDelete
  10. wah.. cantiknye.. menawan hati gitu!!!

    ReplyDelete
  11. salam...wow!! cantik banget...beruntung ler dapat rumah lot tepi ni lebih luas dan dapat udara yang segar.

    ReplyDelete
  12. ceh!!
    motip sungguh ko ni... takut anak sedara menyepahkan umah ghopenye...

    hihihi

    ReplyDelete
  13. cantiknya rumah
    kat KL semua rumah mahal
    pd akk yg penting dekat ngan tmpt keje

    ReplyDelete
  14. Lepas ni bolehlah ko tolong2 kak lina kemas rumah aku pulak ngeh3x

    Kalau ko nak tumpang, ada lagi bilik kosong. Kadar sewa boleh runding hehehe

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah..cantik rumah tuh..

    ReplyDelete
  16. Entah arrr...kalo aku abg ipar ko...kecik hati aku weh...tunggu le ko ada anak sok...bersepah tu seni per!

    ReplyDelete
  17. pasni hujung bulan gegett menggegett tewww.. ihiks

    ReplyDelete
  18. UPDATE MAKEUP CLASS:


    20/12 : PERSONAL MAKEUP DI S.ALAM

    15/1 : PERSONAL MAKEUP DI TERENGGANU
    16/1 : PERSONAL MAKEUP DI KELANTAN

    23&24 JANUARY : BRIDAL MAKEUP CLASS WITH EYRA RIZAL & AMY-AMEERA (2 DAYS)
    TO REGISTER EMAIL: EYRARIZAL@GMAIL.COM/INFO@EYRARIZAL.COM
    OR
    SMS FULL NAME + IC AND SEND IT TO 016-2128740

    HTTP://WWW.EYRARIZAL.COM
    HTTP://WWW.LOVESAYSITALL.BLOGSPOT.COM

    REGARDS,
    EYRA RIZAL =)

    ReplyDelete
  19. berbaloi sungguhlah tunggu 10tahun dapat rumah besar gitu.

    nanti mesti kakak ko minta tinggal sama2 tolong kemas hehe..

    ReplyDelete
  20. berapa hengget tu juliet...?

    :)

    ReplyDelete
  21. zonaku,
    anak sendiri? bila beb? hahhaa

    cklah,
    bilik air saja yg kosong lagik

    sha,
    tlg kemas

    penyu,
    toilet takde kunci ye?kekeekek

    kaktie,
    buleh tanam serai,daun pandan,dll.

    lilies,
    psttt, umah sendiri pon bkn aku yg kemas,hahahaha

    ara,
    alhamdulillah

    iina,
    cam tau jek niat aku,hahaha

    zyma,
    tanam org pun buleh ni

    one,
    rumahmu rumahku jua

    UV,
    bulehla

    lyn,
    nak buat bising pun buleh,kekekeke

    kts,
    penat beb mengemas

    ita,
    dkt ngan tmpt keje dan ada kedai

    Yb,
    saya tlg jaga adam sajalah,hehehe

    GT,
    rezeki mereka

    DUN,
    seni? senilukis ke seni pertahankan diri?hahahha

    enme,
    gigit apa tuh?

    kuina,
    tidak,mungkin sesekali je pindah kesana,hehehe

    nrina,
    tu yg tak sanggup

    tasek,
    berhengget2 jugelah,hahahaha

    maksu,
    saya pun teringin juge nih :D

    ReplyDelete