Friday, June 20, 2014

Serak

Saya pergi ke rumah sewa nak bayar segala bil yang tertunggak dekat pejabat pengurusan.
Saya datang ke sini 3-4 bulan sekali saja sebab sewa rumah dimasukkan terus dalam akaun saya.

Sampai depan peti surat rumah sewa tu tiba-tiba ingatan saya kosong.
Tak ingat langsung alamat rumah.
Dekat 10 minit saya tercegat depan peti surat yang berderet.
Rasa nak telefon penyewa tanya nombor rumah tapi segan pulak.

Saya picit kepala. Konon berharap dapat ingat balik, tapi hampa.
Akhirnya saya ambik keputusan untuk duduk sekejap atas bangku.
Gembira tengok kanak-kanak riuh berenang dalam kolam.

Dan, tiba-tiba....plingggggggg
Macam magik. Saya boleh ingat balik segalanya.

Cepat-cepat saya pergi dapatkan peti surat dan ambik segala yang perlu.

Boleh pulak jadi begitu. Nak salahkan antibiotik dengan ubat sakit tekak. :D

Sedang sakit tekak sekarang.

6 comments: