Tuesday, July 12, 2011

Bila mulut bicara

Sedang memerhatikan kanak-kanak bermain.

Anak buah yang kecik berada di sebelah menikmati ais krim.

"Acik, abah cakap kalau abah banyak duit abah nak beli kereta baru".

"Iya? Adik suka kereta apa?"

"Errrmmmmmm....adik suka kereta KIA."

Acik diam saja.

"Acik suka KIA apa?"

"Acik suka QIAmullail".

Dan acik cepat-cepat tinggalkan adik sebelum dia tanya apa2 pasal qiamullail :D



12 comments:

  1. - patut nye juliet kene terangkan 'qia' itu supaya adik pon suke...

    ReplyDelete
  2. qiamullail tu apa?


    aku tanya bagi pihak anak buah ko.



    haaaaaaaa... mana nak lari :P

    ReplyDelete
  3. Hahaha..... ni mesti biasa ponteng Qiamulai kat sekolah dulu..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah....baik aciknya :)

    ReplyDelete
  5. kesian adik.. acik kijammmmm

    ReplyDelete
  6. kehkehkeh..ingt achik nk terangkan maksud, tp lari pulak..

    ReplyDelete
  7. tak silap mlm tadi pon acik qiam kan acik...



    wink2!

    ReplyDelete
  8. Al,
    saya serahkan pada yg lebih brilmu.

    kakngah,
    aci kat batu caves banyak :D

    ReplyDelete
  9. kts,
    tak kira aku nak lari jugak :D

    kaktie,
    mcm tau je :D

    ReplyDelete
  10. lilies,
    bagus buat menantu ni :D

    zonaku,
    sesekali kena kejam :D

    ReplyDelete
  11. marinahunny,
    kalo terangkan mesti dia asyik cakap, "kita tak paham,kita tak paham".

    alis,
    kamu ada sixth sense ya? :D

    ReplyDelete