Thursday, September 18, 2014

Mudah

Kawan berbangsa Cina tanya saya apa maksud bomoh hujan.

Saya cakap mengikut yang saya tahu bomoh hujan tu ialah seseorang yang boleh tahan hujan turun.

"Waaaahhhhhh! Begitu hebat? dia tanya saya lagi.

Saya angguk banyak kali.

Tapi saya cakap saya tak pernah jumpa dan tengok bagaimana bomoh hujan buat kerja.

Saya pulak tanya dia kenapa dia tiba-tiba tanya pasal bomoh hujan.

Dia cakap 2-3 hari lepas bos dia suruh dia cari hotel.

Mereka nak buat jamuan tapi di taman, bukan dalam dewan hotel.

Dia telefon berpuluh hotel mintak sebutharga, dan dia cakap ada 2 hotel yang bagi sebutharga siap dengan pakej bomoh hujan.

Waaahhhhhhhh! Saya lagi terkejut.

Saya tanya hotel mana tapi dia dah lupa.

Tak sangka ada hotel bagi pakej macam tu.

3 comments:

  1. dalam zaman berteknologi dan serba moden........ jgn lupa tradisional... hahhaha

    ReplyDelete
  2. oklah tuh.. dulu masa aku kat UKM.. masa event persatuan anak selangor.. kitorg pun ambik bomoh hujan gak sebab event tuh buat kat padang hehehe.. hujan turun gak.. cuma dia alihkan hujan tuh.. awal sikit sebelum majlis..

    ReplyDelete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete