Monday, May 21, 2012

Bila poket koyak

 Jumaat minggu lepas saya dan kawan2 ke Singapura, atau lebih tepat ke Universal Studio.


Bas yang membawa kami dari UTM Jln Semarak hingga ke UTM Skudai.
Dari UTM Skudai kami naik bas pesiaran yang terus masuk ke USS.


Kami menginap di sini.
Murah dan selesa.


Satu bilik 4 orang, ada 4 katil bujang.
Orang luar pun boleh duduk di sini, tapi bayarannya berbeza sikit.


Pagi hari Sabtu kami sarapan dengan nasi ambeng
Pertama kali saya makan.
Sedap,cuma saya tak mampu nak habiskan.
Dulu saya ingat nasi ambeng ni untuk makan tengah hari.


Sebelum ke USS, kami singgah di Arab Street.
Ada yang nak cuba nasi beriani dan murtabak.
Katanya disinilah paling sedap dan murah

Saya tak ambik banyak gambar dalam USS sebab kepala masing2 dah pening naik macam2 permainan.
Lagipun boleh gugel sajakan.

Hari ni badan rasa penat.
Dan poket pun rabak :D

21 comments:

  1. wah jln2 cari mkn smpi singapore ke hehehe... bila nak jln2 cr makan kat kg baru nie

    ReplyDelete
  2. Seropnok ke kat USS tu. Anak ajak pegi tapi tak tahulah nak pegi ke tak.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. nanti nak pegi beli kat sogo ya,kekeke.

      Delete
  4. Replies
    1. pertama kali makan,macam nasi biasa je cuma ada byk lauk.

      Delete
  5. Replies
    1. yb mesti sibuk ngan kenduri kawen :-)

      Delete
  6. Replies
    1. nanti ajaklah partner pegi, best wooooo. :-)

      Delete
  7. iina,
    kalau kg baru tu roger anytime boleh :-)

    ReplyDelete
  8. tak tau plak bas UTM bleh ke USS.nie pakej student ke ?

    tanpa gambar depan globe tu,aku tak percaya ko pergi USS.ko pergi UTM skudai je kan kan..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. bas ni sampai ke skudai je. dari skudai naik bas pesiaran. kalau nak saya mms pic dpn globe tu bg la no tepon,kakaka,ada bran?

      Delete
  9. mms pic? ish..segan lah..tapi kalau nak send boleh je.ahaha..

    ReplyDelete
  10. penyu,
    sya, sila cakap dengan ibu suruh jaga abah sikit ya,kekekekke

    ReplyDelete
  11. penyu,
    sya, sila cakap dengan ibu suruh jaga abah sikit ya,kekekekke

    ReplyDelete