Tuesday, November 4, 2008

Bayar lebih ke?

Bawak kereta menuju ke satu destinasi. Jalan agak sesak sebab lampu isyarat rosak. Abang polis trafik tak muncul2. Masing2 pakat dok hulur muncung kereta, semua nak jalan dulu, sudahnye sumer sangkut.

Mamat ni tetibe muncul, weng! weng! weng! dia tekan minyak. Dan tetibe bunyi ploop! plooop! Enjin motor mati. Aku tak heran motor dia rosak ke hape ke, yang aku geram dia boleh dok kat tengah jalan dok tengok2 motor dia yang mahal tuh, aku pun angin ler.
Sumer pakat dok hon kat mamat nih, nak bunuh diri ape ko dok melangut kat tengah jalan tuh. Dengan muka yang marah dia tolak motor ke tepi jalan. Macam dia sorang bayar roadtax. Aku pun bayar gak lah, pastu gi claim RM600.00 untuk shopping,hik,hik.


Ni lagi satu buat aku marah. Boleh la pulak kat petak paking dorang letak kerusi meja. Haloo tokey, kalo malam takpelah, ni siang2 buta. 1000 kali aku dok pusing tetaplah takde tempat kosong.


Aku pun amik jalan lain, cuba nasib kot2 ade paking kosong. Aku jumpa yang lagi sadis & tragis, korang tengok la ni, treller tu amik sampai 6 petak sekali, huhu. Kepala treller ni pegi mana? Makan ke? aku nak tanya gak dorang ni bayar untuk 6 petak ke 1 petak je? Majlis Perbandaran tolong jawab kemusykilan aku nih. Susahnyer nak paking kalo camni.


14 comments:

  1. nape ko tak parking atas treler tuhjer?? apsal? apsal?

    ReplyDelete
  2. TC,
    Idea yg bernas, tak sesia ko blajar tinggi, inilah belia harapan bangsa.

    ReplyDelete
  3. ntah. len la ade cabaran fear factor dgn hadiah 1juta ker. nak gak aku panjatkan keta aku parking atas terela tu.

    ReplyDelete
  4. juliet : hahahahahha.. ko puji ikhlas ke nih wehhh??

    k.jah.. kalo tadek 1juta taknak ekk?? keh3

    ReplyDelete
  5. hahaha.. itu tabiat orang MALAYSIA

    ReplyDelete
  6. ko skrg asyik buat entry tak puas ati jer.............apsal nok?

    ReplyDelete
  7. bebanyak kan bersabar lah yang.... hehehehe

    ReplyDelete
  8. pembetulan Rm625 hinggit la.

    ko macam baru balik dari obersea jer. nie lah budaya kat malaysia ni.

    ReplyDelete
  9. mintak hang tulong pikir..er..er..agak2 bangsa jenis mana yg suka buat mender2 camni?

    ReplyDelete
  10. KJ,
    Berbaloi ke?

    TC,
    Iklas.

    Zona,
    Ye ke?

    CK,
    Haah la, apsal yer?

    mummy,
    kalo tak sbr harus sy paking atas trella dah :D

    penyu,
    625 Ke? Agen aku amik la tu.

    cikguoden,
    rasanyer tau.

    ReplyDelete
  11. Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...

    mintak hang tulong pikir..er..er..agak2 bangsa jenis mana yg suka buat mender2 camni?

    nak tolong jawab.. bangsasawan.. jenis tak reti bahser tuh sumer... dah jadik budaya... huh!

    ehh.. teremo pula.. :D

    ReplyDelete
  12. amboii..banyak sungguh lah hal yg buat dia marah....

    jgn amalkan selalu..nnt tua sebelum waktunya..kedut sana sini...SKII pun tak jalan dah..hehehe

    ReplyDelete
  13. pe nak heran org malaysia mmg cam2..x elok marah2 sgt, x baik untuk kesihatan

    ReplyDelete