Thursday, August 28, 2008

Mewahnya hidup

Tak tau nak buat apa semalam. Tiba-tiba rasa nak buat jahat :D,aku pun dapat idea nak curi-curi masuk ke tempat simpanan kereta Kekandaku,Tuanku Mizan :D. Jom ikut aku kita tengok apa yang ada kat sana.



Semua orang tau kan kalau dengan plat camni adalah kereta Agong atau pun kerabat-kerabat terdekat. Ini kereta Tuanku Mizan yang di gunakan untuk pegi pasar malam kot,hehe.Kereta jenis Bentley,kaler hitam. Tak lah mewah sangat aku tengok tapi harganya sendiri mau ingatlah kan.



Aku bukak kat bahagian enjin.Sori la,gambar tak menarik,maklumlah,curi-curi,kiranya aku jadi macam Charlie's Angel. Enjin dia sikit punya bersih, macam baru keluar dari kedai tuh. Atau pun dia tak pakai kereta ni buat jalan ke? Kalau tak pakai pass kat aku lah, senang cerita.


Aku masuk dalam,biasa je aku rasa,tapi semua kulit,genuine leather kata omputih. Seat kat belakang hanya untuk 2 orang.Aku tak berani nak usik segala macam button kat tepi tingkap tu,kang berjalan naya aku.Banyak kereta untuk Tuanku,macam-macam jenis,ada Rolls Royce,Ferrari,Bentley,Maserati,sebiji kereta dia boleh beli 2-3 biji banglo nih,bayar tunai lagi yek.Tak sanggup nak bayangkan macam mana kalau aku yang naik kereta ni sambil lambai-lambai manja kat korang semua,wakaka.



Entah kenapa aku rasa tertarik sungguh nak ambik gambar gear nih,ada aura tersendiri.Ini bukan sebarang gear,ni lah gear kereta Ferrari yang modelnya aku tak tau,bukan tak tau tapi tak ingat.Kecik sangat gear ni,bukan macam kereta biasa,aku nak pegang pun takut patah,ramping semacam.


Inilah empunya badan pemilik gear tu.Solid kan. Ini model lama ni,aku tau.Tapi maintenance dia mau habis setahun gaji aku.Masa mula-mula tengok dulu aku tak reti macam mana nak bukak,pintu dia lain beb,menggagau cari pemegang pintu,tapi la ni dah ok,tak lah jakun sangat.
Berapa agaknya gaji dorang ni sebulan boleh pakai kereta dahsyat macam ni ya.Aku berangan je lah,kalau orang panggil naik aku naik,bila lagi nak merasa duduk dalam kereta juta-juta kan.Mewah sungguh hidup dorang ni ya,kalau yang beragama Islam tu jangan lupa bayar zakat Aku layak terima zakat kalau sesapa nak bagi tau :D.





14 comments:

  1. biar betul....kalau saya, pegang pun belum tau dapat.

    bestnyer dapat selongkar luar dan dalam kreta2 mewah yg tak dapat ler kita rakyat bawahan nak merasa.

    ReplyDelete
  2. amboi.. charlie angel lagi tu..hehehehe

    ReplyDelete
  3. wah.. ddapat snap2 lagik gambar.. sempat juga berangan2 ekk.. terima zakat? hehehe... alah puasa dan raya kan xlama lagik leh mintak duit raya je ;)

    ReplyDelete
  4. alahaii....buat idea utk mimpi mlm ni, ok gak ni..hehehehe

    ReplyDelete
  5. dorang kaya boleh la beli!..cuba kalau aku kaya, aku pun boleh beli jugak...(ayat ayat dengki)

    ReplyDelete
  6. Wah , biler boleh dapat kete macam ni

    ReplyDelete
  7. Awat tak minta satu kereta dari Kekandamu itu?

    Salam :)

    ReplyDelete
  8. cisss... siapa yg bawak keluar keretaku ini tanpa pengetahuanku :(

    ReplyDelete
  9. wahhh...anda kronikah?? err..boleh kita berkenalan dgn lebih rapat lagi? nama saya.....umur saya...

    ReplyDelete
  10. Julietchun ngan ibukumbangchun, samakan macam adik badek... eh! maksudnya sedara gakla dengan tuan punya kete tu.. hehehe :D

    ReplyDelete
  11. Salam julietchun, amboi cantiknya keter kekanda dia, nak tumpang boleh ke?

    ReplyDelete
  12. cikguzue,
    Inslh,satu ari nti bleh dok dlm keta camtu.

    mummy,
    ganaz kan :D

    iina,
    Zakat ngan duit ry,masyukkk.

    jie,
    layannnn je lah yek

    cikguoden,
    kalo nak beli cr sy,hehe.

    cakapkosong,
    ko pegi showroom wat-wat nak beli lerr :D

    bungarampai,
    Kang mtk satu dia bg dua plak.

    kutaksempurna
    jgn cobak kau mendurhaka

    k.jah,
    bkn kroni tp kronik,kekeke.

    ibukumbang,
    pandai ko yek.

    akak,
    jom kak kita pusing2.

    ReplyDelete
  13. wwoooaaa....menyusup masuk ke umah beta scare senyap2 ya...
    beta murka ni!!;p

    ReplyDelete
  14. isyaboo,
    umah ko? aku sumpah ko jd ferrari baru ko tau.

    ReplyDelete